۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۱

حمله هکرها به «وب‌میل» مایکروسافت

ایتنا - به نظر می‌رسد کاربران باید هنگام استفاده از سرویس‌های «وب میل» مایکروسافت بیشتر مراقب فعالیت‌های مشکوک باشند.
حمله هکرها به «وب‌میل» مایکروسافت

هکرها به سرویس وب میل مایکروسافت حمله کردند و به اطلاعات مربوط به آدرس‌های ایمیل به کار رفته در پیام‌ها دسترسی یافته‌اند. هنوز حجم این حمله سایبری مشخص نشده است.

به گزارش ایتنا از مهر، این شرکت تأیید کرده بین یکم ژانویه تا ۲۸ مارس، مجرمان سایبری به تعداد محدودی از حساب‌های ایمیل مبتنی بر وب کاربرانش دسترسی داشته‌اند. البته در این شکاف امنیت اطلاعات مربوط به ورود به ایمیل یا محتوای پیام‌ها فاش نشده اما هکرها توانسته‌اند به آدرس‌های ایمیل استفاده شده در پیام‌ها، بخش موضوعات پیام‌ها و فولدر نام‌های کاربران دسترسی یابند.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند یا بزرگترین گروه قربانیان آن در کدام منطقه هستند. اما به نظر می‌رسد برخی از قربانیان ساکن اتحادیه اروپا باشند. همچنین در این حمله اطلاعات مشتریان شرکتی فاش نشده است.

سرویس ایمیل این شرکت فناوری شامل هرچیزی از حساب‌های کاربری مدرن Outlook.com تا حساب‌های قدیمی Hotmail و آدرس‌های MSN می‌شود.

هرچند به نظر نمی‌رسد حجم این حمله وسیع باشد اما کارشناسان اشاره می‌کنند خلاف قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران است. هکرها با اطلاعات سرقت شده نه تنها برای ارسال پیام‌های ناخواسته (Spam) استفاده می‌کنند بلکه با در کنار هم قرار دادن اطلاعات خصوصی کاربران به سرقت هویت و کلاهبرداری اقدام کنند.
کد مطلب: 56240
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام