۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳

فیس‌بوک و گوگل برای ارائه توضیح به کنگره آمریکا فراخوانده شدند

ایتنا- یوتیوب به‌تازگی بخش نظرات پخش زنده یک کنگره در رابطه با ملی‌گرایی سفیدپوستی را به دلیل ارائه نظرات نفرت‌انگیز از سوی مخاطبان مسدود کرد.
فیس‌بوک و گوگل برای ارائه توضیح به کنگره آمریکا فراخوانده شدند
یوتیوب به‌تازگی بخش نظرات پخش زنده یک کنگره در رابطه با ملی‌گرایی سفیدپوستی را به دلیل ارائه نظرات نفرت‌انگیز از سوی مخاطبان مسدود کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمیته قضایی آمریکا در پی پخش کامنت های اعضای یوتیوب در رابطه با پخش زنده یک گردهم آیی با موضوع ملی‌گرایی سفیدپوستی مدیر سیاست عمومی فیس‌بوک و مشاور آزادی بیان و حقوق بشر در گوگل را فراخواند.
 
کمپانی‌های گوگل و فیس‌بوک از چندی پیش برای مبارزه با دعواهای نژادپرستانه در پی پخش رویدادهای مهم از قبیل تظاهرات ملی ناسیونالیستی سفیدپوستی در ویرجینیا و فعالیت‌های تروریستی دیگر مانند حمله به نمازگزاران مسلمان در یکی از مساجد نیوزلند تحت‌فشار قرار گرفته‌اند. حادثه نیوزلند فشارها بر کمپانی‌های فناوری را برای کنترل محتوای نژادپرستانه بیشتر کرد زیرا بخشی از این حمله تروریستی به عمد فیلم‌برداری شده و به‌صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد.
 
 
 
سیل کامنت های نفرت‌انگیز در طی گردهمایی کنگره آمریکا نشان‌دهنده راه دشوار کمپانی‌های فناوری برای مبارزه با تروریسم و نژادپرستی است. یوتیوب در صفحه توییتر خود اذعان کرد که:« گفتگوی نفرت‌انگیز در یوتیوب جایی ندارد. ما به‌شدت روی گروه‌ها و فناوری‌هایی که به حذف کامنت ها و ویدیوهای سرشار از نفرت اختصاص داده شده‌اند، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. به دلیل وجود نظرات نفرت بار، بخش کامنت های پخش زنده امروز کمیته قضایی آمریکا را حذف کردیم.»
 
علاوه بر این مدیر سیاست عمومی فیس‌بوک به این کمیته اعلام کرد که تصمیم‌گیری در رابطه با نگه‌داری و حذف پست‌ها برای بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان آسا نیست زیرا شمار اطلاعات در جریان این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است. فیس‌بوک در سراسر جهان بیش از 2 میلیارد کاربر دارد. البته این اظهارنظر از جانب نماینده گوگل نیز تائید شد. به‌این‌ترتیب باید منتظر بود و دید که این شبکه‌های اجتماعی بزرگ در رابطه با مبارزه با چنین دردسرهایی چه تدابیری خواهند اندیشید.
 
کد مطلب: 56213
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام