کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمیسیونر حریم خصوصی نیوزیلند: فیسبوک را دروغگوهای «ورشکسته اخلاقی» اداره می‌کنند

سايت خبری ايتنا , 25 فروردين 1398 ساعت 14:44

ایتنا - فیسبوک پس از حدود 30 دقیقه پخش زنده تیراندازی در مسجد در اواسط ماه مارس را شناسایی کرد. این کمپانی گفت که 1.5 میلیون ویدئوی این تیراندازی کشتار جمعی را در نخستین روز پس از وقوع آن حذف کرده است.


جان ادواردز، کمیسیونر حریم خصوصی نیوزیلند، در توئیتر خود از فیسبوک به خاطر اداره بی‌دقت پلتفرمش و به خاطر نقش‌آفرینی در پخش زنده و وسیع رویدادهایی مانند تیراندازی در کرایسچرچ، که در این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی پخش زنده شد، انتقاد کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از ورج، ادواردز می‌گوید که «فیسبوک قابل اعتماد نیست. آنها دروغگوهایی هستند که از نظر آسیب‌شناسی ورشکسته اخلاقی هستند، که تضعیف خارجی نهادهای دموکراتیک را تسهیل می‌کنند».
 
ادواردز در توئیت خود گفت که فیسبوک «امکان پخش زنده خودکشیها، تجاوزها، و قتلها را فراهم آورده است، همچنان به میزبانی و انتشار ویدئوی حمله به آن مسجد ادامه می‌دهد، به آگهیدهندگانش اجازه می‌دهد که «یهودی‌ستیزی» و دیگر بخشهای بازار نفرت‌افکنی را تبلیغ کنند، و از پذیرش هرگونه مسئولیت در قبال هرگونه محتوا یا صدمه‌ای که ایجاد کند خودداری می‌کند». البته وی بعدا این توئیتها را حذف کرد.
 
نظرات ادواردز در پاسخ به مصاحبه مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک با ABC News بود که در آن وی گفته بود فیسبوک، پس از ماجراهای تروریستی اخیر، بر روی بهبود توانایی الگوریتمهایش برای یافتن رویدادهای ترور که پخش زنده می‌شوند کار می‌کند.
 


فیسبوک پس از حدود 30 دقیقه پخش زنده تیراندازی در مسجد در اواسط ماه مارس را شناسایی کرد. این کمپانی گفت که 1.5 میلیون ویدئوی این تیراندازی کشتار جمعی را در نخستین روز پس از وقوع آن حذف کرده است.
 
ادواردز اظهارات زاکربرگ را «غیرصادقانه» دانست و محکوم کرد و دلیل این دیدگاه خود را این دانست که «او نمی‌تواند یا نمی‌خواهد به ما بگوید که چه تعداد خودکشی، چه تعداد قتل، چه تعداد حمله جنسی پخش زنده می‌شوند».  
ادواردز می‌گوید که این اطلاعات را از فیسبوک خواسته است، ولی این شرکت از این کار خودداری کرده است.
 
 


کد مطلب: 56209

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56209/کمیسیونر-حریم-خصوصی-نیوزیلند-فیسبوک-دروغگوهای-ورشکسته-اخلاقی-اداره-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir