کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ژاپن، قهرمان و رهبر جهان در زمینه حاکمیت داده

سايت خبری ايتنا , 28 فروردين 1398 ساعت 1:00

ایتنا- شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، از جهان خواست که جهت تدوین یک خط مشی درست در زمینه حاکمیت داده، اقدام کنند و یک جریان آزاد و مطئن برای داده‌ها ایجاد نمایند.


در حال حاضر وقتی صحبت از حریم خصوصی داده و تجارت باز به میان می‌آید، شاهد یک اوضاع جالبی در جهان نیستیم. چین و روسیه خودشان را محصور کرده‌اند و به دلیل امنیتی، موانعی در برابر تعامل با دنیا و تجارت آنلاین در کشور خود قرار داده‌اند. به نظر می‌رسد کشورهایی مانند ویتنام که در حال توسعه هستند هم خود را به این الگو اضافه می‌کنند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، در سه دهه اخیر، داده دیجیتال، از نظر آزادی به بالاترین حد خود رسید و اخیراً چارچوب‌های قانونی مانند GDPR برای آن در نظر گرفته شده است و به همین خاطر محدودیت‌ها و حد و مرزهایی برای آن در نظر گرفته شده است. البته هنوز استانداردهای جهانی برای حاکمیت داده در نظر گرفته نشده است که این خطر و مرزها، اصولی شود.
 
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در نشست داووس از ابتکاری جدید کشور خود برای وضع قوانین جدید در زمینه اقتصاد دیجیتال جهانی خبر داد. وی اذعان داشت که به زودی نشست در زمینه حاکمیت داده برگزار خواهد شد. حاکمیت داده جهانی، کار آسانی نیست؛ چون کشورهای مختلف سیاست‌های گوناگونی در این زمینه دارند.

 
روزهای آزاد دهه 1990 و 2000 خیلی دور به نظر می‌رسد و کشورها به شکلی فزاینده به دنبال محدود کردن جریان داده بین کشورهای مختلف هستند. نمونه آن چین و روسیه است. هند نیز همین روند را برای ایجاد موانع محدودیتی برای نظام پرداخت‌ها و خط مشی تجارت الکترونیک در پیش گرفته است.
 
در راستای همین محدودسازی‌ها، ژاپن از سایر کشورها می‌خواهد که گرد هم آیند و یک چارچوب مدون و مشخص برای حاکمیت داده تدوین کنند تا در اثر این محدودسازی‌ها، آسیبی به حریم خصوصی، امنیت و توسعه وارد نشود و به همین خاطر رهبر حاکمیت داده در جهان به حساب می‌آید. آبه معتقد است که باید سامانه گردش آزاد و مطمئن داده موسوم به “DFFT” پیاده سازی شود.
 


کد مطلب: 56196

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56196/ژاپن-قهرمان-رهبر-جهان-زمینه-حاکمیت-داده

ايتنا
  https://www.itna.ir