کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه هولولنز ویژه نظامی که کارکنان مایکروسافت به آن معترضند + ویدئو

سايت خبری ايتنا , 21 فروردين 1398 ساعت 9:43

ایتنا - این هدست مشخصا یک ابزار جنگی است که نمی‌تواند نگرانی‌های کارکنان مایکروسافت، که بر این باورند که این شرکت نباید وارد چنان کارهایی شود، را رفع کند.


 
به گزارش ایتنا به نقل از ورج، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مایکروسافت برنده قراردادی 479 میلیون دلاری برای تامین ورژنی از هدست واقعیت افزوده هولولنزش برای نیروی زمینی ارتش آمریکا شد، خبری که سبب شد تا کارکنان خود مایکروسافت در فوریه امسال آن را علنا محکوم کردند و باعث شد ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت شخصا ناچار به پاسخگویی شود.

اما یک ژورنالیست توانست ورژن نظامی این هدست را امتحان کند.
اکنون ما، برای نخستین بار مشاهده می‌کنیم که آن صدها میلیون دلار در واقع برای خرید چه تکنولوژی تخصیص داده شدند.
 
CNBC نگاهی اختصاصی به یک نسخه اولیه از سیستم واقعیت دیداری یکپارچه (IVAS) ارتش انداخته است، سیستمی که به یک ورژن اصلاح‌شده هولولنز 2 برای سربازان تبدیل می‌شود.
از جنبه فیزیکی، این هولولنز تقریبا همان هدست نسخه تجاری به نظر می‌رسد، به جز دوربین حرارتی FLIR که به طور برجسته بر روی سر یک کاربر نصب شد.
 
ولی آنچه درون عینک‌هاست اهمیت ویژه دارد، و CNBC گزارش نموده است که این نمونه اولیه از آینده جنگاوری تا حدود زیادی آن چیزیست که بازی‌های ویدئویی شخص‌اول سال‌ها بود متصور می‌شدند.
 


یک نمایشگر مجازی (Head-Up Display) وجود دارد که درست در بالای میدان دیدتان جهت دقیق و موقعیت شما بر روی یک نقضه مجازی به نسبت هم‌تیمی‌هایتان را نشان می‌دهد، و همچنین یک شبکه دوربین مجازی گیم‌مانند ویدئویی است که جهتی که یک سلاح را هدف می‌گیرد را نشان می‌دهد. و آن دوربین حرارتی FLIR در نقش دوربین حرارتی / دید در شب عمل می‌کند تا امکان دیدن دشمن از میان بوته‌ها و شاخ و برگ‌ها و دود فراهم شود.
 
ویدئویی درباره ورژن نرمال هولولنز 2، به منظور مقایسه، را در این پست مشاهده می‌کنید.
 
از گزارش CNBC، که در آن مصاحبه‌هایی با هم مسئولان ارتش و هم سربازان انجام شده، بسیار به روشنی پیداست که این هدست مشخصا یک ابزار جنگی است که احتمالا نمی‌تواند نگرانی‌های کارکنان مایکروسافت، که بر این باورند که این شرکت نباید وارد چنان کارهایی شود، را رفع کند.
 
ویدئو
 
 


کد مطلب: 56195

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56195/عرضه-هولولنز-ویژه-نظامی-کارکنان-مایکروسافت-معترضند-ویدئو

ايتنا
  https://www.itna.ir