۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱

هواوی فناوری 5G خود را به اپل می فروشد

ایتنا - کمپانی چینی هواوی اظهار داشته است که راه‌حلی برای اپل دارد. این کمپانی اعلام کرده است که آماده است تا مودم‌های 5G خود به نام Balong 5000 را به کمپانی اپل بفروشد ولی اپل هنوز به این نظر پاسخی نداده است.
هواوی فناوری 5G خود را به اپل می فروشد
به‌تازگی هواوی برخلاف ممنوعیت‌های قانونی ایالات‌متحده، برای فروش تراشه‌های پیشرفته 5G ساخته این شرکت به اپل اعلام آمادگی کرده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، با شروع سال 2016 میلادی اپل با استفاده از تراشه‌های کمپانی‌های اینتل و کوالکام توانست آیفون‌های خود را به فناوری 4G مجهز کند. اما این کمپانی در سال 2018 و برای همراه‌های هوشمند این سال به‌طور کامل به سمت تراشه‌های بی‌سیم اینتل قدم برداشت و انتظار می‌رود که آیفون‌های نسل بعدی نیز فقط از تراشه‌های اینتل استفاده کنند.
 
به‌این‌ترتیب می‌توان گمان کرد که اپل نتواند فناوری بی‌سیم 5G را تا سال 2020 برای آیفون‌های خود ارائه کند. در این میان، اپل و کوالکام نیز در دادگاه بر سر مجوزهای ثبت اختراع درگیر هستند و جلسه بعدی دادگاه آن‌ها نیز در هفته آینده برگزار خواهد شد. با ادامه داشتن این دعوای دادگاهی، احتمال عرضه تراشه‌های 5G کوالکام برای آیفون‌ها بسیار کم است.

بااین‌حال کمپانی چینی هواوی اظهار داشته است که راه‌حلی برای اپل دارد. این کمپانی اعلام کرده است که آماده است تا مودم‌های 5G خود به نام Balong 5000 را به کمپانی اپل بفروشد ولی اپل هنوز به این نظر پاسخی نداده است. البته نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که اگرچه هواوی این تراشه را در تلفن‌های همراه Mate X به‌کاربرده است اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی ملی تاکنون آن را به هیچ تولید کننده دیگری نفروخته است.
 
قانون‌گذاران واشنگتن هواوی را به‌عنوان یک تهدید امنیتی می‌شناسند زیرا با دولت چین ارتباط نزدیکی دارد. درنتیجه، سازمان‌های فدرال استفاده از محصولات این کمپانی را ممنوع کرده‌اند. ایالات‌متحده همچنین دیگر کشورها را به عدم استفاده از شبکه‌های فناوری 5G ترغیب کرده است و به‌این‌ترتیب احتمال عرضه دستگاه‌های هواوی در ایالات‌متحده بسیار کم است. به‌این‌ترتیب اپل باید عدم استفاده از فناوری 5G را تا سال 2020 میلادی تحمل کند.
 
کد مطلب: 56191
برچسب ها: هواوی اپل 5G
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام