کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فناوری تشخیص چهره به کمک شناسایی مظنونان در نیویورک نیامد!

20 فروردين 1398 ساعت 10:08

ایتنا - اولین تلاش مقامات شهر نیویورک برای استفاده از فناوری تشخیص چهره به منظور شناسایی چهره رانندگان مشکوک به اقدامات تروریستی با شکست مواجه شد.



 مقامات این شهر چندی قبل از استفاده از دوربین‌های پیشرفته شناسایی چهره برای تشخیص رانندگانی خبر داده بودند که مظنون به فعالیت‌های تروریستی هستند.

به گزارش ایتنا از مهر، این فناوری در سال ۲۰۱۸ به طور آزمایشی بر روی پل رابرت کندی شهر نیویورک مورد استفاده قرار گرفت. نکته جالب توجه در این زمینه شکست کامل و نه نسبی این طرح است. پلیس و نیروهای انتظامی با استفاده از فناوری مذکور موفق به شناسایی حتی یک چهره درست و مطابق با اطلاعات موجود در پایگاه داده چهره‌های مظنون به فعالیت‌های تروریستی نشدند.

در واقع این برنامه در تمامی موارد افراد بیگناهی را به عنوان مظنونان تروریست شناسایی کرد و حالا قرار است در برنامه مذکور یک بازنگری کامل به عمل آید. این در حالی است که قرار بود در صورت موفقیت این طرح آزمایشی استفاده از آن بر روی پل‌ها و تونل‌های متعددی آغاز شود.

کارشناسان معتقدند علت اصلی این شکست آن است که سیستم مذکور در شرایط آزمایشگاهی بر روی رانندگانی آزمایش شده بود که با سرعت کم در حال رانندگی بودند و این سیستم قادر به شناسایی دقیق و درست چهره افرادی که با سرعت بالا در حال رانندگی باشند، نیست. دقت این سیستم در جریان آزمایش‌های انجام شده ۸۰ درصد بود.


کد مطلب: 56170

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56170/فناوری-تشخیص-چهره-کمک-شناسایی-مظنونان-نیویورک-نیامد

ايتنا
  https://www.itna.ir