۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶

مبدع لینوکس: شبکه اجتماعی یک بیماری است

ایتنا - لینوس توروالدز به‌عنوان مخترع لینوکس به‌تازگی در مصاحبه‌ای که به مناسبت 25 سالگی سیستم عامل لینوکس انجام شده بود در رابطه با عدم علاقه خود به شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر کرد.
مبدع لینوکس: شبکه اجتماعی یک بیماری است
لینوس توروالدز به‌عنوان مخترع لینوکس به‌تازگی در مصاحبه‌ای که به مناسبت 25 سالگی سیستم عامل لینوکس انجام شده بود در رابطه با عدم علاقه خود به شبکه‌های اجتماعی اظهارنظر کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، لینوس توروالدز در یک مصاحبه تمام‌عیار با لینوکس ژورنال اظهار کرد که: «من به طور قطع از شبکه‌های اجتماعی مدرن مثل توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام بیزارم. این یک بیماری است و به نظر می‌رسد که رفتارهای بد را تشویق می‌کند.»
 
توروالدز که اغلب برای اظهار نظرهای تند یا متفاوت آنلاین خود موردانتقاد قرار گرفته است در ادامه بیان کرد که: «من فکر می‌کنم که بخشی از آن مشابه با کاری است که ایمیل انجام می‌دهد و همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفتمT در اینترنت هیچ‌کس نمی‌تواند نرمی و لطافت شما را بشنود. زمانی که با کسی به‌صورت مستقیم صحبت نمی‌کنید تمامی نشانه‌های اجتماعی طبیعی را از دست می‌دهید.»
 
 
 
البته او درست می‌گوید و برخی از نظریه‌پردازان بر این باورند که 95 درصد از ارتباطات غیرکلامی که شکل و ظاهر واقعی در آنها کم می‌شود، تنها نیمی از پیامی که می‌خواهید به مخاطب برسانید، به او می‌رسد.
توروالدز اعلام کرد که برای او ایمیل هنوز به‌صورت بسیار مناسبی جوابگو است زیرا ایجاد آن نیازمند تلاش و تفکر است و :«کلیت مدل لایک کردن و به اشتراک‌گذاری به‌دردنخور است. هیچ تلاش و کنترل کیفیتی در آن دیده نمی‌شود.»
 
او همچنین اعلام کرده است که در هیچیک از شبکه‌های اجتماعی‌ عضویت ندارد و یکی از اعتراض‌های او به قابلیت ناشناس بودن در شبکه‌های اجتماعی است.
او فکر می‌کند که به ناشناس بودن بیش از حد بها داده شده است و برخی افراد ناشناس بودن را با حریم خصوصی اشتباه می‌گیرند و تصور می‌کنند که مراقبت از حریم خصوصی یعنی مراقبت از ناشناس بودن که البته به عقیده او این تفکر اشتباه است.
 
کد مطلب: 56158
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام