۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۷

هوش مصنوعی ID R&D می‌تواند صداها را تشخیص دهد

ایتنا- ID R&D ادعا کرد که سیستم هوش مصنوعی آن می‌تواند صداهایی مانند شکستن لیوان، شلیک گلوله و غیره را از هم تمییز دهد و شناسایی کند.
هوش مصنوعی ID R&D می‌تواند صداها را تشخیص دهد
فناوری هوش مصنوعی، استعداد بسیارخوبی در شناسایی صداهای منحصر به فرد مانند شکستن اشیاء دارد.
در ماه سپتامبر، شرکت آمازون،  Alexa Guard را معرفی کرد که یک قابلیت الگوریتمی برای اسپیکر هوشمند اکو است و هنگامی که صدای شکستن لیوان یا هشدار وجود دود یا کربن دی اکسید را تشخیص دهد، به کاربر اطلاعیه می‌فرستد.

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، یکی از راهکارهای جایگزینی که می‌توانید با استفاده از آن، دیگر پول خود را صرف راه‌اندازی سیستم امنیتی یا اسپیکر هوشمند نکنید، راه حلی است که ID R&D معرفی کرده است.

این راهکار، هر دستگاهی را به واسطه یک میکروفون به یک مانیتور امنیتی تحلیل صدا تبدیل می‌کند.
“Acoustic Event Detection” نامی است که برای این سیستم انتخاب شده است.
 
سیستم تشخیص رخداد صوتی که اخیراً معرفی شده است، نه تنها می‌تواند شکستن شیشه، لیوان و شلیک گلوله را شناسایی کند، بلکه صداهای دیگری مانند گریه کودکان، سرفه و عطسه شدید، ناله و زاری برای کمک، فریاد و هشدارهای قابل شنیدن را شناسایی می‌کند و تشخیص می‌کند.
همچنین افزودن یک رخداد جدید به آن هم بر اساس یک الگوریتم آموخته‌شده صورت می‌گیرد.
 توانایی های فناوری هوش مصنوعی

شرکت ID R&D بیش از هر زمان دیگری در حال رشد و پیشرفت است و به تازگی دفتر جدیدی را در سانتاکلارا افتتاح کرده و به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها در نوع خود به حساب می‌آید.
همچنین بازار بیومتریک‌ها در حال انفجار است و کاربران به شکلی فزاینده، منتظر تعامل یکپارچه، امن و صمیمی با فناوری هستند و شرکت‌های مختلف مثل ID R&D نیز به آنها کمک می‌کنند که به این خواسته دست یابند.
 
ID R&D به دنبال ارائه یک تجربه امن و همچنین جدید و نو به مخاطبان است.
هوش مصنوعی قابلیت‌های زیادی دارد که می‌تواند زندگی بشر را متحول کند و شرکت ID R&D در پی کشف این قابلیت‌ها و قرار دادن در اختیار کاربران است.
 
کد مطلب: 56155
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام