کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمرکز آزمایشگاه‌های روباتیک گوگل بر روی یادگیری ماشینی

www.engadget.com , 4 ارديبهشت 1398 ساعت 15:37

ایتنا- گوگل به‌تازگی در راستای‌ایجاد در تغییرات صنایع روباتیک خود به جای تمرکز روی روبات‌‌های انسان نما روی یادگیری ماشینی برای‌این دستگاه‌‌ها متمرکز شده است.


گوگل به‌تازگی در راستای ایجاد در تغییرات صنایع روباتیک خود به جای تمرکز روی روبات‌‌های انسان‌نما، روی یادگیری ماشینی برای‌این دستگاه‌‌ها متمرکز شده است.

به گزارش‌ ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، به نظر می‌رسد که گوگل بعد از فروش استارت‌آپ  Boston Dynamics و کمپانی‌های ذیربط روباتیک خود، آرزو‌های مرتبط با‌ این فناوری را به طور کامل کنار نگذاشته است.
هم اکنون‌این غول فناوری در پست وبلاگی خود در رابطه با نحوه تغییر برنامه‌های روباتیک خود خبر‌های جدیدی را ارائه کرده است که نشان از استمرار علاقه این غول فناوری به توسعه این حوزه دارد.
 
گفتنی است پیش‌تر و با روی کار آمدن تیم بوستون داینامیکس(Boston Dynamics)، برنامه روباتیک گوگل بر روی ماشین‌‌هایی متمرکز شده بود که برای تقلید حرکات انسانی طراحی شده بودند. با‌ این حال آزمایشگاه جدید گوگل به نام Robotics at Google بیشتر روی نرم‌افزار و استفاده از یادگیری ماشینی برای روبات‌‌های مفید در دنیای واقعی تمرکز شده است.
 

 
 
گفته شده گوگل برای ساخت روباتی به نام توسین بات(TossingBot) با محققان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی پرینستون، کلمبیا و MIT همکاری می‌کند.‌ این ربات قادر است تا نحوه برداشت اشیاء و‌انداختن آنها در ظرف درستشان را بیاموزد.‌

البته این بازوی مکانیکی طی اولین آزمایش‌‌ها نمی‌دانست با خیل اشیایی که روبرویش قرار گرفته است چه کند. با‌ این حال در نهایت بعد از 14 ساعت آزمون خطا و بررسی آنها با دوربین بالای سرش توانست اشیاء یاد شده را در 85 درصد مواقع در درون ظرف درستشان بیندازد.
 
همان طور که گوگل در‌این رابطه توضیح می‌دهد، برنامه‌نویسی یک روبات برای در دست‌گیری درست اشیا و قرار دادن صحیح آنها روی سطوح، بسیار سخت است.‌
این روبات با استفاده از یادگیری ماشینی و تجربیات کسب شده به خود آموزش می‌دهد و با موقعیت‌ها و سناریو‌های جدید یک پارچه می شود.‌
این ماشین‌ها در انبار داری و مراکز توزیع کاربرد بسیاری دارند.
 


کد مطلب: 56136

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56136/تمرکز-آزمایشگاه-های-روباتیک-گوگل-روی-یادگیری-ماشینی

ايتنا
  https://www.itna.ir