کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسیرهای پیش روی اپل سیری برای رشد و پیشرفت در ۲۰۱۹

7 ارديبهشت 1398 ساعت 10:13

ایتنا- هیچ‌کدام از دستیارهای هوشمند موجود در سراسر دنیا کامل نیست و حتی اگر چندین سال هم با افراد در تعامل باشند، باز هم آنطور که باید و شاید ممکن است رفتار نکنند در این مطلب قصد داریم به مسیرهای پیش روی دستیار سیری که متعلق به شرکت اپل است، بپردازیم.


دستیار هوشمند شرکت اپل به نام "سیری"، در سال 2018، گام‌های مهمی برداشت و توانست در زمینه‌های مختلفی رشد و پیشرفت نماید، ولی در زمینه برخی مسائل هنوز کامل نشده است و به همین خاطر از دیدگاه برخی متخصصان چندان قابل اطمینان نیست.
اپل باید در سال 2019، برنامه‌ای طراحی کند تا بتواند این دستیار هوشمند را به رشد و تکامل برساند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، اولین نقطه‌ای که باید روی آن کار شود، دقت پاسخ 99 درصدی است.
در ژوئیه سال گذشته تستی برگزار شد و مشخص شد که سیری، 99 درصد از مواقع، درخواست کاربر را می‌فهمد و در 78.5 درصد از مواقع، پاسخ درست می‌دهد. این درصد در گوگل اسیستنت 85.5، الکسا 61.4 و کورتانا 52.4 درصد است. سیری باید تلاش کند که نرخ پاسخ صحیح را  هم به 99 درصد برساند.
 
مسئله دیگر حالت آفلاین است. سیری باید در زمینه حالت آفلاین هم کار کند تا بتواند کارهایی که با اتصال به اینترنت انجام می‌دهد، بدون آن هم انجام دهد. مسئله بعدی پشتیبانی از چند کاربر از طریق شناسایی صداست.
سیری نباید متکی به یک شخص باشد و باید از چند کاربر هم پشتیبانی کند. سیری باید بتواند از روی صدا، کاربران و علایق آنها را از هم تمییز دهد.

 دستیار اپل سیری


اسامی متفاوت سیری، یکی دیگر از مسائلی است که باید حل شود. مثلاً اگر در یک فضا مانند اتاق، بگویید “Hey Siri”، ممکن است گوشی اپل یا آی‌پاد منظور شما را بفهمند و هوم‌پاد در پاسخ به شما ناتوان باشد. سیری باید بتواند این مشکل را رفع کند.
 
مشکل بعدی آن است که هوم‌پادها نمی‌توانند همه کارهایی که سیری در آیفون یا آی‌پد انجام می‌دهد را انجام دهند.

تصور کنید که درخواستی از سیری دارید. از یکی از دستگه‌ها پاسخ می‌رسد: «پاسخ شما قابل انجام نیست.» بنابراین خود این مسئله، مشکلی قابل توجه است و باید سیری در سال 2019 برنامه‌ای برای همگام‌سازی دستگاه‌ها در پیش بگیرد.
 


کد مطلب: 56135

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56135/مسیرهای-پیش-روی-اپل-سیری-رشد-پیشرفت-۲۰۱۹

ايتنا
  https://www.itna.ir