کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسیرهای پیش روی الکسای آمازون برای رشد و پیشرفت

20 فروردين 1398 ساعت 12:08

ایتنا- دستیار هوشمند الکسای آمازون در سال جاری میلادی، برنامه‌های زیادی برای رشد و پیشرفت دارد که به چند مورد از آنها اشاره خواهد شد.


اکنون بیش از هر زمان دیگری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، زندگی ما را احاطه کرده است و یکی از نمونه‌های بارز آن دستیارهای هوشمندی  است که می‌بینیم.
یکی از این دستیارهای هوشمند، الکسای آمازون است که برنامه‌های زیادی برای رشد و پیشرفت دارد. این دستیارهای هوشمند با گوشی هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، تبلت و کامپیوتر در ارتباط است و می‌توان یک خانه هوشمند را با استفاده از آن هدایت کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، یکی از برنامه‌های الکسا برای پیشرفت، درخواست‌های محاوره‌ای برای پخش موسیقی است. این دستیار هوشمند قصد دارد که در این زمینه در بین سایر دستیارهای هوشمند، برتری داشته باشد.
راهکار بعدی پیش روی الکسا، مدیریت پخش است. گوگل، سال گذشته چنین قابلیتی را به گوگل اسیستنت افزود ولی آمازون قصد دارد که در این زمینه، از گوگل پیشی بگیرد.
 
اقدامات  IFTTT، یکی از خدمات وب است که به کاربر این امکان را می‌دهد که خدمات بین پلتفرم‌ها، دستگاه‌ها و برنامه‌ها را به وسیله گزاره‌های شرطی به نام اپلت، به هم پیوند می‌دهد.
IFTTT  منحصر به الکساست و فقط دستگاه‌های الکسا می‌توانند از این موضوع بهره ببرند. میانبرهای فرمان یکی از مسائل دیگر است که سال گذشته به گوگل هوم اضافه شد. این برنامه، این امکان را فراهم می‌کند که فرمان‌ها را به صورت یک عبارت قابل ذخیره، کوتاه کنید.

 

مسئله بعدی، امکان پرداخت است. اسپیکرهای اکو در حال حاضر این امکا را به شما می‌دهد که از آمازون خرید کنید و پرداخت را به صورت خود به خود انجام می‌دهد.

صداهای واقعی یکی از برنامه‌های دیگر الکسا برای رشد و پیشرفت است. صدای گوگل اسیستنت، خیلی واقعی است. دلیل آن استفاده از قابلیت تبدیل متن به گفتار است. آمازون هم قصد دارد در این زمینه رشد کند و از سیستم مذکور برای واقعی کردن صداها استفاده نماید.
 
پشتیبانی از زبان‌های بیشتر، یکی دیگر از برنامه‌های الکسا برای رشد و توسعه است.
در حال حاضر فقط پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی در الکسا وجود دارد، ولی در سال جاری پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه خواهد بود.
کورتانا ، هشت زبان، سیری 21 زبان و گوگل اسیستنت 30 زبان زنده دنیا را در خود چای داده است.
 


کد مطلب: 56134

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56134/مسیرهای-پیش-روی-الکسای-آمازون-رشد-پیشرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir