کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دانشگاه ام‌آی‌تی روابط خود را با ZTE و هواوی قطع می‌کند

20 فروردين 1398 ساعت 11:10

ایتنا - علاوه بر پایان دادن به روابط با هواوی و ZTE، طرح های پیشنهادی مشخصی که «پر ریسک» به شمار بروند نیز نیاز به بررسی ویژه توسط مدیریت دانشگاه خواهند داشت.


یکی از دانشگاه‌های برتر ایالات متحده روابط خود را با هواوی و ZTE قطع می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT)تصمیم گرفت که روابط کنونی، و همچنین روابط آتیش، یا این دو غول تکنولوژی چین را قطع کند.
تصمیم این دانشگاه با توجه به تحقیقات فدرال جاری درباره این شرکت‌ها به خاطر نقض تحریم‌های آمریکاست. معاون رییس MIT در امور تحقیقات این تصمیمات را در قالب نامه‌ای به اطلاع هیات علمی این دانشگاه رساند.
 
در این نامه آمده است: «در حال حاضر MIT، به دلیل تحقیقات فدرال در رابطه با نقض محدودیت‌های تحریمی، همکاری جدیدی را با هواوی و ZTE یا شرکت‌های تابعه آنها نمی‌پذیرد و همکاری‌های موجود را تمدید نمی‌کند. این انستیتو بر اساس شرایط هر زمان همکاری‌هایش را با این نهادها بازبینی خواهد شد.»
 
علاوه بر پایان دادن به روابط با هواوی و ZTE، طرح‌های پیشنهادی مشخصی که «پر ریسک» به شمار بروند نیز نیاز به بررسی ویژه توسط مدیریت دانشگاه خواهند داشت. این موارد پرریسک عبارتند از «پروژه‌هایی که توسط افراد یا نهادهایی از چین (از جمله هنگ‌کنگ)، روسیه و عربستان سعودی تامین مالی می‌شوند. این الزامات جدید همچنین کارهای دربرگیرنده هیات علمی یا دانشجویان MIT در این کشورها و همچنین پروژه‌های دربرگیرنده افراد یا سازمان‌هایی که منشاء آنها این کشورها باشند را شامل می‌شوند.

 
زد تی ای

MIT تنها دانشگاهی نیست که روابطش را با شرکت‌های تکنولوژی در چین قطع می‌کند. به نوشته روزنامه  South China Morning Post، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه مینسوتا نیز کارهای پژوهشی آتی با هواوی را به حال تعلیق در آورده‌اند.
 
تنش‌ها بین چین و آمریکا تا حدودی به علت جنگ تجاری رییس‌جمهور ترامپ با این کشور در جریان است. حتی اپ‌های دوستیابی مانند Grindr نیز از این خصومت‌ها در امان نمانده‌اند.
 
ورای جنگ تجاری ترامپ، مسئولان اطلاعاتی آمریکا مکررا هواوی و ZTE را به جاسوسی برای دولت چین متهم کرده‌اند. این مسائل امنیت ملی رییس‌جمهور ترامپ را به ممنوع کردن استفاده دولت از محصولات این دو شرکت اصالتا چینی وا داشته‌اند.
 
هواوی، در واکنش به ممنوع شدن محصولاتش در آمریکا، اخیرا اعلام کرد که دولت آمریکا را تحت تعقیب قضائی قرار خواهد داد.
  


کد مطلب: 56102

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56102/دانشگاه-ام-آی-تی-روابط-خود-zte-هواوی-قطع-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir