کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط آمازون:

پرتاب بیش از ۳ هزار ماهواره به فضا برای گسترش اینترنت

سايت خبری ايتنا , 21 فروردين 1398 ساعت 9:37

ایتنا - آمازون تصمیم دارد در جمع کسب‌وکار ماهواره‌های اینترنتی نیز قرار بگیرد.


به گزارش ایتنا به نقل از space، آمازون با برنامه‌ریزی برای ارسال شبکه‌ای از هزاران ماهواره برای اتصال اینترنتی پهن باند، مایل است به شرکت‌های فعال در این عرصه بپیوندد.
 
غول خرید اینترنتی، از تنظیم‌کننده‌های مقررات طیف بین‌المللی خواسته است تا برای مجموعه‌ای متشکل از ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره، حقوق طیفی تمهید کنند. البته هنوز در کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، پرونده‌ای برای دسترسی بازار این کشور به این سامانه، ایجاد نشده است. اما گفته می‌شود مجموعه ماهواره‌ای آمازون تنها در اتحادیه بین‌المللی مخابرات با نام سامانه کوئیپر (Kuiper Systems) به ثبت رسیده است.
 
آمازون در اطلاعیه‌ای گفته است: «پروژه کوئیپر یک ابتکار جدید برای پرتاب مجموعه‌ای از ماهواره‌ها به مدار نزدیک زمین است که برای مناطق جهانی که به اینترنت دسترسی ندارند، اتصال با زمان تأخیر کوتاه و سرعت بالای پهن‌باند فراهم خواهد کرد.» در ادامه این اطلاعیه آمده است: «این یک پروژه بلندمدت است و انتظار می‌رود این پروژه به ده‌ها میلیون نفر که به اینترنت پهن‌باند دسترسی ندارند، خدمت‌رسانی کند. ما مشتاق هستیم با شرکت‌هایی که در این زمینه نظر مشترکی دارند، همکاری داشته باشیم».
 

جف بزوس - بنیانگذار آمازون


گفتنی است مجموعه ماهواره‌های آمازون نیازمند سه لایه ماهواره است که ۷۸۴ عدد از آنها در مدار ۵۹۰ کیلومتری، هزار و ۱۵۶ عدد از آنها در مدار ۶۳۰ کیلومتری و هزار و ۲۹۶ عدد از آنها نیز در مدار ۶۱۰ کیلومتری از سطح زمین قرار خواهند گرفت. اما هنوز جزئیات زیادی در مورد مجموعه ماهواره‌های پیشنهادی آمازون منتشر نشده است؛ مثلاً اینکه چه شرکتی این ماهواره‌ها را خواهد ساخت و اینکه آمازون انتظار دارد چه زمانی آنها را در مدار قرار دهد.
 
شایان ذکر است جف بزوس (بنیانگذار آمازون)، شرکت دیگری با نام «بلو اورجین» (Blue Origin) نیز راه‌اندازی کرده که سرگرم توسعه یک موشک با قابلیت استفاده مجدد به نام «نیو گلن» (New Glenn) برای پرتاب ماهواره‌های دولتی و تجاری است و انتظار می‌رود نخستین پرواز آن در سال ۲۰۲۱ انجام شود.


کد مطلب: 56101

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56101/پرتاب-بیش-۳-هزار-ماهواره-فضا-گسترش-اینترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir