کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسیستنت گوگل ممکن است بدون اطلاع شما آگهی پخش کند

20 فروردين 1398 ساعت 10:13

گوگل مدعیست که این نتایج – که به صورت صوتی از طریق اسیستنت گوگل به اشتراک گذاشته می‌شوند – به این خاطر به عنوان یک آگهی یا محتوای اسپانسرها برچسب نمی‌خورند که گوگل «برای ارائه این نتایج جستجو پولی دریافت نکرده است».


اسیستنت گوگل، دستیار مجازی تشخیص صدای گوگل، اکنون کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد.
این دستیار می‌تواند مترجم شخصی شما باشد، می‌تواند بهترین راه در مسیر خانه را برای شما پیدا کند، و حتی می‌تواند صدقات شما را به نهاد خیریه مورد نظرتان برساند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، با این حال یک کاری که اسیستنت گوگل انجام نمی‌دهد این است که احتمالا به شما شرکتی را توصیه می‌کند که نزد گوگل آگهی ثبت کرده است.
 
وقتی کاربران اسیستنت گوگل از  Google Home یا دستگاه اندرویدیشان می‌خواهند که به آنها برای یافتن یک ارائه‌دهنده محلی خدمات کمک کند، این غول عرصه جست‌وجو توصیه‌هایش را از میان دیتابیس از پیش تاییدشده‌ای از بیزینس‌هایی استخراج می‌کند که بخشی از برنامه اسیستنت گوگل هستند.
 
این بدین معناست که وقتی کاربران اسیستنت گوگل از آن می‌خواهند که یک لوله‌کش محلی یا نظافتی منزل را به آنها توصیه کند، این دستیار نتایج را بر مبنای عضویت کسب و کارها در برنامه  Google Guarantee، و نه بر مبنای بهترین یا نزدیک‌ترین ارائه‌دهنده خدمت، اعلام می‌کند.
 
گوگل هوم

با اینکه پیوستن به  Google Guarantee (که مجوز داشتن و بیمه داشتن کسب و کار محلی مورد نظر را نیز چک می‌کند) هیچ هزینه‌ای ندارد، ولی برای اینکه یک کسب و کار خدماتی بتواند تبلیغات محلیش را بر روی گوگل ارائه کند این شرکت عضویت در این برنامه را اجباری کرده است.
 
به نوشته رویترز، گوگل مدعیست که این نتایج – که به صورت صوتی از طریق اسیستنت گوگل به اشتراک گذاشته می‌شوند – به این خاطر به عنوان یک آگهی یا محتوای اسپانسرها برچسب نمی‌خورند که گوگل «برای ارائه این نتایج جست‌وجو پولی دریافت نکرده است.»
با اینکه از نظر فنی درست که یک کسب و کار برای ارائه این توصیه خاص توسط گوگل پولی نپرداخته است، ولی برنامه‌ای که در آن این دیتابیس از آن استخراج شده است مشخصا به Google Ads مرتبط است.
 
همچنین اسیستنت گوگل کسب و کارها را از طریق شرکای محلیش که سرویس جست‌وجو ارائه می‌کنند(مانند HomeAdvisor  و Porch) به کاربران توصیه می‌کند، که ممکن است مبالغی را از کسب و کارها بابت خدماتشان مطالبه کنند.
رویترز خاطرنشان کرده که گوگل این موضوع را هم در مورد اسیستنت فاش نکرده است.
 


کد مطلب: 56086

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56086/اسیستنت-گوگل-ممکن-بدون-اطلاع-آگهی-پخش-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir