کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مبارزه نفس‌گیر میان اپل و کوالکام

17 فروردين 1398 ساعت 9:17

ایتنا - پس از آنکه کمیسیون تجارت بین‌المللی در ایالات متحده در یکی از دو دعوای حقوقی میان اپل و کوالکام، اپل را مبرا دانست، ارزش هر سهم اپل ۲٫۹ درصد افزایش پیدا کرد.



به گزارش ایتنا به نقل از بلومبرگ، روز سه‌شنبه یکی از قضات پرونده میان اپل و کوالکام گفت که اپل از حق اختراع کوالکام در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی تخطی کرده و پیشنهاد ممنوعیت واردات برخی از مدل‌های آیفون دارای تراشه‌های مودم اینتل را مطرح کرد.
 
افزون بر این، یک قاضی دیگر نیز دریافت که اپل حق اختراع دیگری در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز نقض کرده است اما بعداً مشخص شد که این ادعا صحت ندارد. با این حال، کوالکام گفت که از کمیسیون خواسته است به تجدیدنظر در تصمیم خود بپردازد؛ هرچند چنین درخواست‌هایی به‌ندرت با موفقیت روبرو می‌شوند.
 
جیمز فاست (تحلیلگر مورگان استنلی) در یادداشتی نوشت: «به‌نظر می‌رسد که روابط میان کوالکام و اپل تا مدت‌ها تیره و تار باقی خواهد ماند.» با اینکه کوالکام امیدوار بود که پیروز میدان باشد، اما تحلیلگران می‌گویند که اوضاع در این مورد چندان روشن نیست.
 
از سوی دیگر، اپل می‌گوید حتی اگر آژانس تجارت، تشخیص دهد که این شرکت مرتکب نقض حق اختراع کوالکام شده، به نفع ایالات متحده نیست که گوشی‌های دارای مودم اینتل را قدغن کند. گفتنی است اینتل و کوالکام تنها سازنده‌های تراشه مودم‌هایی هستند که نسل جدید ارتباطات را رقم می‌زنند.

 


اما دان رزنبرگ (مشاور کوالکام) نیز می‌گوید: «سهم نوآوری‌های کوالکام در آیفون، چیزی فراتر از یک قطعه سخت‌افزاری است. رأی قاضی در مورد تخطی اپل از حق اختراع ما، تأییدکننده ارزش فناوری‌های کوالکام است.»
 
در مقابل، اپل نیز اظهار می‌کند که کوالکام از این جریان‌های حقوقی برای طفره رفتن از پاسخ به پرسش‌های واقعی پیرامون اقدامات انحصارطلبانه خود سوءاستفاده می‌کند. این شرکت اعلام کرده است: «کشورهای مختلف در حال بررسی پرونده کوالکام و رفتار انحصارطلبانه آن هستند و اتفاقاً ماه بعد در دادگاه سان‌دیگو خواهیم گفت که این اقدامات تا چه حد به مصرف‌کنندگان ما آسیب وارد می‌کند و سبب خفه شدن نوآوری می‌گردد.»


کد مطلب: 56062

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56062/مبارزه-نفس-گیر-میان-اپل-کوالکام

ايتنا
  https://www.itna.ir