کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکست طرح اینترنت گنجشک فیس‌بوک

12 فروردين 1398 ساعت 0:27

ایتنا - فیس بوک برای تسهیل دسترسی به اینترنت پرسرعت در نقاط دورافتاده طرحی را برای تولید پهپادهایی در ابعاد گنجشک به اجرا گذارده بود که در نهایت به نتیجه نرسید.




 این شرکت قبلاً پهپادهایی بسیار بزرگ و غول پیکر به نام «آکوئیلا» را طراحی کرده بود که قرار بود با پرواز بر فراز کشورهای کمتر توسعه یافته دسترسی مردم این کشورها به اینترنت را ممکن کنند. در مقابل فیس بوک از این طریق قادر به معرفی خدمات و سرویس‌های خود در نقاط تازه ای از دنیا بود.

به گزارش ایتنا از مهر، این طرح به علت عدم موفقیت و ناکارآمدی پهپادهای مذکور به نتیجه نرسید، ولی به تازگی مشخص شده فیس بوک به غیر از این طرح به دنبال طراحی پهپادهایی با بال‌های ثابت و کوچک در ابعاد گنجشک بوده تا از طریق آنها دسترسی به سرویس‌های چندرسانه ای و نیز تبادل عکس و ویدئو از طریق اینترنت ممکن شود.

اجرای طرح یادشده که «کاتالینا» نام داشت در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و عدم تحقق اهداف از قبل مشخص شده باعث توقف پیشبرد آن در اواسط سال ۲۰۱۸ شد. مشخص نیست که دقیقاً چه مسائلی عامل توقف ادامه طرح کاتالینا بوده است.

ظاهراً این پهپادهای کوچک مجهز به حافظه‌های ذخیره اطلاعات بوده‌اند و برخی اطلاعاتچندرسانه ای بر روی آنها ذخیره شده بودند. قرار بوده این اطلاعات از طریق دکل‌های تلفن همراه در دسترس علاقمندان قرار بگیرند. هدف از این کار تسهیل مشاهده عکس و ویدئو از طریق گوشی بوده است.

در نهایت پهپادهای مذکور دسترسی به پیام رسان و شبکه اجتماعی فیس بوک را تسهیل کرده و با یوتیوب و نتفلیکس نیز سازگار می‌شدند.


کد مطلب: 56044

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56044/شکست-طرح-اینترنت-گنجشک-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir