کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با این نمایشگر هوشمند دنیای واقعی را از دور کنترل کنید + ویدیو

4 فروردين 1398 ساعت 14:30

ایتنا - این فناوری در اصل یک رایانه لوحی 15 در 15 اینچ را شامل می‌شود که inFORM نامگذاری شده است و طراحی پیچیده‌ای دارد.


دو دانشجوی دکترا در دانشگاه MIT پروژه عجیبی ارایه کردند که با قابلیت‌های متفاوت خود مورد توجه همگان قرار گرفته است. محصول ارایه شده از سوی این دو دانشجو یک رایانه لوحی مجهز به موتورهای هوشمند و صفحه یکپارچه مجهز به پین‌های متحرک را شامل می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد از راه دور و در آن واحد به صورت فیزیکی دنیای واقعی در طرف دیگر نمایشگر را لمس کند.

به گزارش ایتنا به نقل از پاپیولار-مکانیکس، اگرچه این محصول بر اساس یک ایده ساده مطرح شده است، ولی فناوری ساخته شده مبتنی بر آن بسیار پیچیده است.

«دانیل لِیتینگر» یکی از دو دانشجو در این خصوص توضیح داد: «ما از اسباب‌بازی‌های ساده‌ای الهام گرفتیم که چندین پین را روی یک سطح صاف شامل می‌شوند و فرد می‌تواند با فشار دادن دست خود زیر پین‌ها، آنها را به سمت بالا هدایت کند و از این طریق اشکال مختلف را ترسیم کند».

این فناوری در اصل یک رایانه لوحی 15 در 15 اینچ را شامل می‌شود که inFORM نامگذاری شده است و طراحی پیچیده‌ای دارد. در مقابل این نمایشگر صفحه حاوی پین‌ها قرار دارد و هر پین که در واقع یک مهره متحرک کوچک است به یک موتور مجزا متصل شده است.

روی این صفحه 900 پین قرار دارد و عرض هر کدام از آنها حدود نیم اینچ محاسبه می‌شود و بنابراین زیر صفحه مذکور 900 موتور کوچک جاسازی شده است. هماهنگ کردن 900 موتور مکانیکی به صورت متراکم و در کنار یکدیگر فرآیند بسیار دشواری است که این دو دانشجو موفق به انجام عمل مذکور شده‌اند.

نمایشگر متصل به این صفحه سخت‌افزاری به صورت تعاملی عمل می‌کند و بنابراین کاربر از طریق یک اتصال دیجیتالی می‌تواند با این سیستم ارتباط برقرار کند. سیستم به یک رابط کاربری هوشمند متصل شده است تا در نهایت نمایشگر دیجیتالی و صفحه کلید سخت‌افزاری به صورت یکپارچه عمل کنند.

زمانی که کاربر در نقطه دیگر دستان خود را متناسب با نمایشگر و صفحه کلید سخت‌افزاری حرکت می‌دهد، پین‌ها به تناسب آن شروع به حرکت می‌کنند و در نتیجه این اتفاق صفحه کلید سخت‌افزاری به گونه‌ای عکس‌العمل نشان می‌دهد که کاربر در دنیای واقعی در حال حرکت دادن دستان خود است.

این دو دانشجو محصول جدید خود را بر اساس نرم‌افزار سه‌بعدی مدل‌سازی CAD تولید کردند و بر این باورند که دستگاه یاد شده می‌تواند در صنایع مختلف به خصوص حوزه درمان کاربردهای فراوان داشته باشد.
در اینجا می‌توانید تصویر ویدیویی مربوط به این محصول عجیب و متفاوت را تماشا کنید.
 

ویدئو
 


کد مطلب: 56012

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56012/این-نمایشگر-هوشمند-دنیای-واقعی-دور-کنترل-کنید-ویدیو

ايتنا
  https://www.itna.ir