کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آینده فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی چگونه خواهد بود؟

سايت خبری ايتنا , 7 فروردين 1398 ساعت 18:36

ایتنا- انتقادات از فیس‌بوک در تمامی سطوح افزایش یافته است ولی با این اوصاف اقبال کاربران به فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود.


یوجین وی که  از سال‌ 2015 تا 2017، ریاست بخش ویدیوهای اوکولوس فیس‌بوک را بر عهده داشت، یکی از اصلی‌ترین متفکران در حوزه شبکه‌های اجتماعی است.
وی در پستی که اخیراً منتشر کرد، چندین راه مفید را برای توصیف نحوه عملکرد شرکت‌های مانند فیس‌بوک در زندگی روزمره مردم ارائه کرده است.
همین راه‌های می‌تواند نشانه خوبی برای پیش‌بینی آینده فیس‌بوک باشد.

به گزارش ایتنا به نقل از ورج، وی در پست خود به چند نکته مهم اشاره کرده است.
او نگرش جدیدی در مورد اپلیکیشن‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاگ دارد. به نظر وی، ارزش اصلی این برنامه‌ها به کاربرد آنها نیست. آنها ارزشمند هستند چون می‌توانند وضعیت اجتماعی کاربران را افزایش دهند.

یکی از دلایلی که جوانان میلی و رغبت زیادی به این برنامه‌ها دارند، این است که سرمایه اجتماعی مورد نیازشان را با این برنامه‌ها فراهم می‌کنند
این در حالی است که افراد مسن، سرمایه اجتماعی مورد نیاز خود را کسب کرده‌اند و نیازی به این برنامه‌ها ندارند.

یکی از راه‌های پی بردن به سلامت شبکه‌های اجتماعی، میزان کارایی آنها در کمک به کاربران و ایجاد این وضعیت است. با توجه به اثربخشی فیس‌بوک در پرورش خلاقیت‌ها و راه‌اندازی کسب و کارها، پیش‌بینی می‌شود که در آینده نه چندان دور، بسیاری از کسب و کارها به سمت استفاده حداکثری از شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و فیس‌بوک بروند.

 آینده شبکه های اجتماعی

از بین شبکه‌های اجتماعی متعلق به فیس‌بوک، اینستاگرام سرمایه اجتماعی خیلی خوبی برای کاربران خود فراهم می‌کند و به همین خاطر هم میزان رشد کاربران به شکل جالب توجهی در حال افزایش است.
شبکه‌های اجتماعی، کسب و کارهای مبتنی بر وضعیت هستند. در آینده نزدیک تمامی افراد فعال در عرصه شبکه‌های اجتماعی، تلاش می‌کنند که این سرمایه اجتماعی را به پول تبدیل کنند.
 
در آینده با افزایش حضور هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی بر جذابیت فیس‌بوک افزوده خواهد شد و به وضوح می‌توانیم افزایش اقبال مردم از این شبکه‌ها را مشاهده کنیم.
 


کد مطلب: 56004

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56004/آینده-فیس-بوک-شبکه-های-اجتماعی-چگونه-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir