کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعهد USB4 به سرعت بالاتر برای انتقال داده

1 فروردين 1398 ساعت 19:53

ایتنا- اخیراً انجمن مجریان USB، از پروتکل USB4 رونمایی کرد. این فناوری جدید این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند داده‌ها و اطلاعات خود را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه منتقل کنند.


انجمن مجریان USB  که به اختصار با “USB-IF” شناخته می‌شود، گروهی است که بر استانداردهای USB نظارت دارد. این گروه اخیراً پروتکل USB4 را ابلاغ کرد. این فناوری می‌تواند داده‌ها و اطلاعات را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه که چهار برابر ظرفیت انتقال USB 3.1  است، منتقل کند. این فناوری، شگفتی همه علاقمندان به این مدل از فناوری‌ها را برانگیخته است.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از نکست وب، در صورتی که یک کاربر دستگاه‌های ذخیره‌سازی مناسب را داشته باشد، به راحتی می‌تواند بهترین و بیشترین بهره را از این فناوری ببرد. همچنین پروتکل USB4 امکان پشتیبانی از شارژ در برق 100 وات و فعال کردن دو نمایشگر 4K را در 60Hz ( یا یک نمایشگر 5K) فراهم کرده است.
 
این فناوری با میزبان‌ها و دستگاه‌های USB 3.2، USB 2.0 و ثاندربولت 3 سازگار است. همچنین به خاطر داشته باشید که اسمی که برای این فناوری انتخاب شده، USB 4.0 نیست و USB4 است. با ظهور این فناوری جدید در بازار، می‌توان به راحتی از کابل‌ها و اتصالات مختلف دوری کرد. این انجمن در کنگره جهانی موبایل، اسامی USB 3.0 را به USB 3.1 و USB 3.2 را به USB 3.2 نسل 1، USB 3.2 نسل 2 و USB 3.2 نسل 2×2 تغییر دارد.

 
لارم به ذکر است که پیش از USB4، USB3.2 نسل 2×2 در اواخر سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد. بسیاری از علاقمندان منتظر ظهور و رونمایی از فناوری USB4 هستند و علاقه‌ای به استفاده از نام‌های عجیب و غریب ندارند. دستگاه‌های سازگار با ثاندربولت، به خاطر مشخصاتی که دارند، در مقایسه با دستگاه‌های استاندارد USB قیمت بالاتری دارند.
 
با معرفی USB4، تصمیم بر این شد که تولیدکنندگان، دستگاه‌های سازگار با ثاندربولت را با قیمت مناسب‌تری تولید کنند. انجمن مذکور اعلام کرد که مشخصات دقیق این استاندارد جدید در اواسط سال 2019 منتشر خواهد شد و دستگاه‌های سازگار با USB4 در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
 


کد مطلب: 55986

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55986/تعهد-usb4-سرعت-بالاتر-انتقال-داده

ايتنا
  https://www.itna.ir