کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

“Bolo”، اپلیکیشنی برای آموزش خواندن به کودکان

29 اسفند 1397 ساعت 19:53

ایتنا- گوگل به تازگی یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های خود را رونمایی کرد. این اپلیکیشن که “Bolo” نام دارد، مخصوص آموزش خواندن به کودکان هندی است و در واقع یک برنامه تشخیص گفتار است.


گوگل که در حال حاضر شرکت برتر بازار گوشی‌های هوشمند، ویدیوی آنلاین و جستجو در هند به حساب می‌آید، به تازگی از اپلیکیشن یادگیری خود که برای کودکان مقطع ابتدایی در هند طراحی شده است، رونمایی کرد. گوگل قصد دارد که با طراحی این برنامه، جای پای خود را در هند محکم کند و به تسخیر پررونق‌ترین بازار اینترنتی جهان ادامه دهد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، بولو که ویژه سیستم عامل اندروید طراحی شده است، به کودکان کمک می‌کند که درک مطلب خود را بهتر کنند، بتوانند متن‌ها را بهتر بخوانند و مهارت واژگان لغات هندی و انگلیسی را در آنها بهبود می‌بخشد. لغت “Bolo” در زبان هندی به معنای صحبت کردن است و دارای یک سری بازی و کارهایی است که وقتی کودک، در این برنامه پیشرفت می‌کند، به او جایزه می‌دهد.
 
بولو که تحت حمایت فناوری تشخیص گفتار و تبدیل متن به گفتار گوگل است، ابتدا از کودک می‌خواهد که جملات را بخواند، اپلیکیشن به فعالیت کودک گوش می‌دهد و آنها را بررسی می‌کند. بعد از آن اگر برنامه غلطی در کار کودک پیدا کند، یک دستیار صوتی هوشمند به نام Diya تلفظ و واژگان درست را به کودک تذکر و آموزش می‌دهد.

 
این برنامه با چند داستان کار خود را آغاز می‌کند. گوگل 90 داستان با زبان هندی و انگلیسی در این برنامه بارگذاری کرده است. کودکان می‌توانند به راحتی و به سرعت خود را با این برنامه وفق دهند و حتی میزان پیشرفت خود را با والدین به اشتراک بگذارند.
 
برنامه بولو برای کاربران هندی‌زبان بهینه سازی شده است و حتی وقتی هیچ اشتباهی وجود ندارد، باز هم کار خود را انجام می‌دهد. هیچ‌گونه تبلیغاتی در این برنامه وجود ندارد و دقیقاً مانند یک کتاب برای کودکان است. این برنامه کودکان را به بهترین شکل کودکان را به چالش می‌کشد. استفاده از این برنامه بسیارآسان است و حتی برای ورود به آن نیاز به وارد کردن آدرس ایمیل نیست.
 


کد مطلب: 55985

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55985/bolo-اپلیکیشنی-آموزش-خواندن-کودکان

ايتنا
  https://www.itna.ir