۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۱

این آنتی‌ویروس‌های بی‌خاصیت!

ایتنا - نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد اکثر قریب به اتفاق ضدویروس‌های تولید شده برای ایمن سازی گوشی‌های اندرویدی هیچ فایده‌ای ندارند و قادر به شناسایی و حذف بدافزارهای مختلف نیستند.
این آنتی‌ویروس‌های بی‌خاصیت!


بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی AV-Comparatives بر روی صدها محصول ضدویروس نشان می‌دهد که این نرم افزارها عمدتاً جعلی بوده و نصب آنها بر روی گوشی هوشمند مشکلات امنیتی آنها را برطرف نمی‌کند.

به گزارش ایتنا از مهر، این مؤسسه اروپایی ۲۵۰ اپلیکیشن مشهور ضدویروس را که در گوگل پلی در دسترس هستند، مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده که تنها ۸۰ اپلیکیشن برخی فعالیت‌های امنیتی مفید را انجام می‌دهند.
نکته مهم اینکه ۸۰ اپلیکیشن یادشده تنها قادر به کشف و شناسایی ۳۰ درصد از ۲۰۰۰ بدافزاری بوده اند که عمده آلودگی‌های گوشی‌های اندرویدی را به خود اختصاص می‌دهند.

۱۷۰ اپلیکیشن دیگری که در این مجموعه وجود داشته‌اند نه تنها کارکرد مفیدی نداشته اند، بلکه برخی از آنها برنامه‌های عادی و بی خطر را به عنوان بدافزار و ویروس شناسایی کرده و کاربران را به دردسر می‌انداختند. برخی از این برنامه‌ها نیز به علت جمع آوری اطلاعات غیرضروری کاربران توسط گوگل از فروشگاه پلی استور بیرون کشیده شده‌اند.

در مجموع تنها ۲۳ اپلیکیشن در این مجموعه قادر به شناسایی کامل و دقیق ویروس‌هایاندرویدی بوده اند که همه آنها توسط شرکت‌های امنیتی مشهوری مانند اف – سکیور، بیتدیفندر، سمانتک و غیره تولید شده‌اند.
کد مطلب: 55966
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام