۳
۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳

دلیل خطا در رجیستری گوشی مسافری

ایتنا - سامانه ثبت و رجیستری گوشی‌های تلفن همراه (همتا) در اطلاعیه‌ای، دلیل مشکل به وجود آمده در رجیستری برخی گوشی‌های مسافری را اعلام کرد.
دلیل خطا در رجیستری گوشی مسافری

 هفته گذشته سامانه ثبت گوشی‌های مسافری گمرک، امکان اتصال آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا) را فراهم کرد. با این اتصال، به محض پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک، کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر پیامک می‌شود.

اما با وجود این امکان، چند روزی است که برخی مسافران برای رجیستری گوشی خود در سامانه گمرک، با پیام خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه می‌شوند.
به گزارش ایتنا از مهر، به دنبال مشکل پیش آمده برای این مسافران در زمینه ثبت گوشی تلفن همراه خود در سامانه گمرک، سامانه اطلاع رسانی ثبت و رجیستری تلفن همراه (همتا)، در اطلاعیه‌ای در این باره توضیح داد.

در این اطلاعیه آمده است: «مسافر گرامی، در صورتی که در زمان ثبت دستگاه و گوشی تلفن همراه خود در سامانه گمرک، با خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» مواجه می‌شوید، به این نکته توجه داشته باشید که این خطا به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه شما، پیش از برقراری ارتباط آنلاین گمرک و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده است. ولی بعد از برقراری ارتباط برخط (آنلاین) ، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.»

همتا تاکید کرد که «اطلاعات دستگاه‌های این متقاضیان، بعد از بررسی‌های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای آنها ارسال می‌شود.»
به گزارش مهر، پیش از این، اطلاعات از گمرک، به صورت دوره‌ای و در قالب فایل برای همتا ارسال می‌شد اما در حال حاضر با اتصال این دو سامانه، در صورت ثبت موفق شناسه IMEI در گمرک و پرداخت عوارض، کد فعال سازی به صورت آنی، برای شماره همراه مسافر پیامک شده و کاربر تلفن همراه می‌تواند از طریق درگاه‌های سامانه همتا، دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی کند.
کد مطلب: 55950
نام شما
آدرس ايميل شما


فرزاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام، من چند روزه میخوام گوشیمو تو سایت گمرک ثبت کنم ولی بار ی خطا میده،الانم خطای مجوز تردد از مرکز گذرنامه رو میده،همه میگن سایت خرابه، مشخص نیست کی درستش کنن؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من از مرز نو ردوز تردد کردم هر مرزی رو و فرودگاه ها رو انتخاب میکنم باز هم خطای مشکل در ارتباط با اکانتر رو میده فرودگاه امام رو هم امتحان کردم 10 روز که تو هر ساعتی از شبانه روز امتحان کردم باز هم همون خطا رو میده چکار کنم کسی میدونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن
feedback
Iran, Islamic Republic of
چند روز هس دارم تلاش میکنم تا گوشی رو رجیستری کنم ولی متاسفانه سایت گمرک میزنه عدم استعلام تردد از پلیس گذرنامه لطفا" راهنمایی کنید چیکار کنم. سپاس
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام