۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲

احتمال تعبیه دوربین سلفی زیر صفحه نمایش در گوشی‌های آینده سامسونگ

در حال حاضر، گوشیهایی با صفحه‌های بدون برش‌خوردگی وجود دارند، همچون Oppo Find X، Vivo Nex S و شیائومی Mi Mix 3، ولی دوربینها درون نمایشگر پنهان نشده است.
احتمال تعبیه دوربین سلفی زیر صفحه نمایش در گوشی‌های آینده سامسونگ

ما در یک دوره طلایی اسمارتفون‌ها زندگی می‌کنیم. مشخصا همه گوشی‌های جدید صفحه نمایش‌هایی بزرگ با حاشیه‌های بسیار نازک در اطرافشان دارند. ولی صفحه نمایش گوشی‌ها می‌تواند از این هم بهتر شود.
 
به گزارش رایورز به نقل از مشبل، حتی بهترین صفحه نمایش‌های موبایل مانند نمایشگر OLED که بر روی آیفون XS به کار رفته و نمایشگر Dynamic AMOLED که بر روی گلکسی S10 سامسونگ استفاده می‌شود بی‌نقص نیستند، چرا که یک ناچ یا سوراخ بر روی آنها تعبیه شده است.
 
هدف نهایی یک گوشی تمام صفحه بدون هیچگونه برش‌خوردگی تورفته و بدون هرگونه بخش‌های قابل حرکت برای مخفی کردن دوربین سلفی (مانند اوپو Find X) است.
کدام کمپانی اولین گوشی اینچنینی را عرضه خواهد کرد؟ شاید سامسونگ. مانند سنسورهای اثر انگشت درون صفحه‌ای، این شرکت می‌گوید که بر روی تعبیه دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش برای گوشی‌های آتی کار می‌کند.
 
نایب رییس امور R&D سامسونگ، یانگ بیونگ-دوک، در گفت‌وگو با خبرگزاری یونهاپ گفت که صفحه نمایش Dynamic AMOLED اینفینیتی-O این شرکت که در S10 مورد استفاده قرار گرفته «یک دستاورد شایان توجه» برای نمایشگر اسمارتفون‌ها است، ولی این شرکت در حال کنکاش برای رسیدن به نمایشگرهای تمام‌صفحه بدون برش‌خوردگی است.
 
یانگ گفت: «اگرچه امکان ساخت (یک اسمارتفون تمام‌صفحه) در 1 تا 2 سال آینده وجود ندارد، این تکنولوژی می‌تواند تا نقطه‌ای پیش برود که در آن حفره دوربین نامرئی باشد، بدون اینکه هیچگونه تاثیر منفی بر کارکرد دوربین داشته باشد».
   
در حال حاضر، گوشی‌هایی با صفحه‌های بدون برش‌خوردگی وجود دارند، همچون Oppo Find X، Vivo Nex S و شیائومی Mi Mix 3، ولی دوربین‌ها درون نمایشگر پنهان نشده است.
گوشی‌های Find X و ویوو Nex S از سیستم‌های موتوریزه شده برای بالا و پایین بردن سیستمهای دوربین استفاده می‌کنند؛ این راهکاری جالب ولی ناکامل است چرا که مکانیسمهای موتوریزه‌شده بیشتر در معرض خراب شدن قرار دارند.
Mi Mix 3 از یک طراحی بازشو استفاده می‌کند، که اندکی بهتر از دوربینهای سلفی موتوریزه‌شده است، ولی فاصله بین جلو و عقب ورود آب و زوائد و آسیب وارد شدن به کل دستگاه را محتمل می‌سازد.
 
همچنین خبرگزاری یونهاپ درباره تکنولوژیهای مرتبط با صفحه نمایش گزارش کرد که سامسونگ به دنبال یافتن راهی برای تبدیل کردن نمایشگر به یک اسپیکر با تکنولوژیی است که شبیه اسپیکر Crystal Sound OLED الجی است که در گوشی آتی G8 ThinQ عرضه خواهد شد.
 
به هر حال با جدول زمانی که یانگ اعلام کرد بعید است این قابلیت‌ها به گلکسی S11 و S12 برسند، اما شاید در گلکسی S13 این رویا محقق شود.
  
کد مطلب: 55941
نام شما
آدرس ايميل شما


صادق
feedback
Iran, Islamic Republic of
منتظر همین بودم. پس از این هرگونه استفاده از یک گوشی بمعنی توافق اجباری با تصویربرداری بدون اجازه در هر وقتی که بخواهند خواهد بود. وگرنه گوشی بی گوشی. صدای قدم های نظم نوین شیطانی واظهتر بگوش میرسد.
Mehran
feedback
United Kingdom
بعدش در کامپیوترها و فرداش در تلویزیونها بکار میبرن. بعد: امنیت خانوادگی زیر سوال خواهد رفت.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام