۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶

واتس‌اپ با قابلیت جدید «جستجوی تصویر» به جنگ اخبار جعلی می‌رود

ایتنا - واتس‌اپ، با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، محبوبترین پلتفرم پیامرسان جهان است. این باعث می‌شود به هدفی عمده برای اخبار جلعی تبدیل شود.
واتس‌اپ با قابلیت جدید «جستجوی تصویر» به جنگ اخبار جعلی می‌رود

واتس‌اپ به گسترش نبرد علیه اخبار جعلی ادامه می‌دهد، و اینبار توجه خود را بر اطلاعات نادرست تصویری متمرکز کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، این اپ پیغام‌رسان تحت مالکیت فیسبوک در حال حاضر در حال تست یک قابلیت «جستجوی تصویر» جدید است که، بنا بر گزارش وبسایت WABetaInfo، برای کاربران امکان آپلود آسان تصویری که بر روی پلتفرمش در گوگل یافته شده را فراهم می‌آورد.  این ابزار تصویری در جدیدترین بتای واتس‌اپ برای اندروید کشف شد.
 
با ضربه زدن روی یک دکمه، واتس‌اپ عکسی را از درون اپلیکیشنش به این غول جستجو ارسال خواهد کرد. این اپ پیغامرسان سپس کاربران را به یک صفحه نتایج جستجوی گوگل هدایت خواهد کرد که «تصاویر مشابه یا معادل» را در جاهای دیگر در وب نشان می‌دهد.
 
این اطلاعات می‌تواند به کاربران برای یافتن اینکه آیا یک تصویر واقعی است یا نه و آیا فتوشاپ شده کمک کند یا حتی پس‌زمینه یک عکس تغییرنیافته را پیدا می‌کند که از زمینه‌اش استخراج شده است.
 


واتس‌اپ، با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، محبوبترین پلتفرم پیام‌رسان جهان است. این باعث می‌شود به هدفی عمده برای اخبار جلعی تبدیل شود. در هند، جایی که این اپ محبوبیت بسیار بالایی دارد، اطلاعات نادرستی که از طریق واتس‌اپ انتشار یافته بود به قتل ختم شد.
 
واتس‌اپ در طی سال گذشته گام‌هایی را برای رفع مشکلات اخبار جعلی از این پلفرم برداشته است.
این کمپانی ابتکاری را برای تامین مالی تحقیقات متمرکز بر ارائه اطلاعات نادرست بر روی این سرویس توسعه داده است. یک بخش جدید درون این کمپانی برای مقابله با اخبار جعلی در هند ایجاد شده است.
 
خود این اپلیکیشن پیام‌رسان آپدیت‌های متعددی انجام داده تا با گسترش اخبار جعلی مبارزه کند.
واتس‌اپ کنترل‌های مدیریتی جدیدی را برای گروه‌ها ارائه نموده، محدودیت‌هایی بر فوروارد کردن پیام وضع کرده، و پیشدستانه هر ماه میلیون‌ها حساب اسپم و ربات را ممنوع می‌کند.
 
 
کد مطلب: 55938
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام