کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپ Lookout گوگل با اطلاع دادن وضعیت پیرامونی به افراد نابینا کمک می‌کند +  ویدئو

25 اسفند 1397 ساعت 12:12

ایتنا - این اپ وقتی حرکت کنید افراد، متن، اشیاء و برخی موارد دیگر را شناسایی خواهد کرد و به شما اطلاع می‌دهد که چه چیزی می‌بیند.



اپ لوک‌اوت گوگل اکنون برای دانلود در دسترس است، ولی فقط برای آمریکا، و فقط برای مالکان دستگاههای سیکل.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، این اپ، که از هوش مصنوعی (AI) بهره می‌برد و قبل از رونمایی در مه 2018 در حال طی کردن مراحل آزمایشی بوده، برای کمک به افراد نابینا و دارای اختلال بصری طراحی شده است.
 
استفاده از لوک‌اوت آسان است: کاربر این اپ را راه‌اندازی می‌کند و بعد کافیست گوشی را به سمتی که می‌خواهد جلو برود بگیرد. این اپ وقتی حرکت کنید افراد، متن، اشیاء و برخی موارد دیگر را شناسایی خواهد کرد و به شما اطلاع می‌دهد که چه چیزی می‌بیند. این اپ کاربر را در اطلاعات غیرضروری غوطه‌ور نمی‌کند بلکه به وی درباره چیزهایی که به نظرش مهم هستند اطلاعرسانی می‌کند.

 
گوگل، در یک پست بلاگ خود که درباره عرضه این اپ اطلاعرسانی کرده، خاطرنشان نموده است وقتی این اپ راه‌اندازی شود (که با گفتن start Lookout به اسیستنت گوگل قابل انجام است) نیازی به زدن هیچ دکمه دیگری وجود ندارد. این کمپانی همچون اعلام کرده که کاربران می‌توانند یا گوشی پیکسل را دور گردنشان بیاویزند یا آن را در جیب یک پیراهن قرار دهند.  
 
این اپ سه حالت عملکرد دارد: Explore، که بهترین حالت برای وظایف و کارهای معمول روزانه، و همچنین مکانهای جدید، بهترین حالت است. این اپ به طور پیشفرض در این حالت آغاز به کار می‌کند. حالت Shopping برای کمک در مورد بارکودها و ارز ایجاد شده، و حالت خواندن Quick هم برای مرتبسازی مطالب پستی و همچنین خواندن علائم و برچسبها مناسبتر است. این اپ برخی اشارات را هم تشخیص می‌دهد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن و همچنین حالتهای مختلف عملکردیش می‌توانید به صفحه help گوگل درباره لوک‌اوت مراجعه کنید.
 
گوگل می‌گوید که دقت این اپ 100 درصد نیست، و با دریافت نظرتان کاربران به تدریج آن را بهبود خواهد داد.
 
لوک‌اوت هم‌اکنون برای کاربران آمریکایی که گوشی پیکسل داشته باشند به صورت رایگان از اینجا قابل دانولد است. گوگل می‌گوید در حال کار برای ارائه این اپ به زودی برای دستگاه‌ها، کشورها و پلتفرم‌های بیشتری است.
ویدئو
 
 


کد مطلب: 55935

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55935/اپ-lookout-گوگل-اطلاع-دادن-وضعیت-پیرامونی-افراد-نابینا-کمک-می-کند-ویدئو

ايتنا
  https://www.itna.ir