۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳

ترفندی در اندروید Q که باعث می‌شود اشتراک‌گذاری پسوورد وایفای بسیار آسان‌تر شود

اگر از آن دسته از افرادی هستید که پسورد وافایشان را گم کرده اند قاعدتا از شیوه جدید هوشمندانه اندروید Q برای اشتراکگذاری پسوردهای وایفای استقبال خواهید کرد: از طریق یک کد QR.
ترفندی در اندروید Q که باعث می‌شود اشتراک‌گذاری پسوورد وایفای بسیار آسان‌تر شود

آیا شما پسورد وایفای خانه‌تان را می‌دانید، یا در میان تعداد زیادی کاغذ در یکی از هفت کشوی دراور خانه‌تان گم شده است؟
اگر جزو دسته دوم هستید، قاعدتا از شیوه جدید هوشمندانه اندروید Q برای اشتراک‌گذاری پسوردهای وایفای استقبال خواهید کرد: از طریق یک کد QR.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، وب‌سایت Android Authority گزارش داده که اندروید Q، که به تازگی نسخه بتای آن منتشر شد، اکنون برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که به تنظیمات وایفایتان بروید، روی شبکه فعلیتان بزنید، سپس روی گزینه Share بزنید که یک کد QR را تولید خواهد کرد(توجه داشته باشید که برای این کار لازم خواهد بود تا با اثر انگشت احرازهویت کنید یا پین وارد کنید).
 
سپس می‌توانید روی یک گوشی دیگر که اندروید Q دارد به تنظیمات وایفای بروید، و روی آیکون موجود در سمت راست تنظیمات افزودن شبکه (Add network) بزنید.
با این کار اسکنر QR به شما داده می‌شود؛ حالا این کد را روی گوشی دیگر اسکن کنید و به شبکه وایفای متصل شوید.
 


البته این راهکار دو مشکل دارد. اول اینکه روند آن هنوز بیش از حد پیچیده است، ولی با این وجود بهتر از کلی جست‌وجو در دراورها برای یافتن پسووردتان است(در iOS، راهکار متفاوتی وجود دارد ولی آن هم بیش از حد پیچیده است).
 
دوم اینکه مدتی طول خواهد کشید تا تعداد کسانی که روی گوشیشان از اندروید Q استفاده می‌کنند به اندازه‌ای برسد که برای مفید واقع شدن این راهکار کافی باشد.
 
با این وجود به نظر می‌رسد که اندروید Q پر از بهبودهای کوچکی همچون این مورد باشد، که امیدوارکننده است [می‌توانید آنها را در این پست بلاگ گوگل مشاهده کنید]. مشکل عدم وجود امکان اشتراکگذاری پسورد وایفای قاعدتا باید سال‌ها پیش توسط گوگل حل می‌شده ولی به هر حال همین اصلاح هم غنیمت است.
  
 
کد مطلب: 55934
برچسب ها: وای فای
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام