۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰

پیروزی انویدیا بر اینتل و مایکروسافت

ایتنا- بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان بالاخره کمپانی انویدیا اعلام کرد که با رقم 6.9 میلیارد دلار کمپانی سازنده تراشه‌های ملانوکس را خریداری کرده است.
پیروزی انویدیا بر اینتل و مایکروسافت
بعد از گمانه‌زنی‌های فراوان بالاخره کمپانی انویدیا اعلام کرد که با رقم 6.9 میلیارد دلار کمپانی سازنده تراشه‌های ملانوکس را خریداری کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techcrunch، بالاخره رقابت کمپانی‌های انویدیا، اینتل و مایکروسافت بر سر تصاحب کمپانی تراشه سازی ملانوکس به پایان رسید و انویدیا با پیشنهاد 7 میلیارد دلاری سایر رقبای خود در این رابطه را کنار زد.
 
این اعداد و ارقام در دنیای پردازنده‌ها، نشان از اهمیت روزافزون آن‌ها دارد و درواقع حرکتی کلیدی برای افزایش سهم بازار انویدیا به‌خصوص درزمینهٔ کامپیوترهای با عملکرد بالا و ابرکامپیوترها به‌حساب می‌آید.
این دو کمپانی ترکیب‌شده بیش از نیمی از 500 کامپیوتر بزرگ جهان را تأمین نیرو می‌کنند.
 
 انویدیا nVIDIA
 
از طرف دیگر انویدیا موفق شده است تا ملانوکس را از چنگ رقبای دیگری که انرژی خود را در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، دربیاورد.
اینتل به‌عنوان یکی از این کمپانی‌ها با تراشه‌های Cascade Lake خود روی بازار کامپیوترهای عملکرد بالا متمرکز شده است و این در حالی است که IBM در ابتدای سال جاری تلاش خود را در همین راستا با رونمایی از اولین کامپیوتر کوانتومی جهان به نمایش درآورد.
 
در حالی‌که انویدیا انرژی خود را صرف کامپیوترهای ابرقدرت کرده است، اما ملانوکس روی اترنت و دیگر فناوری‌های شبکه تمرکز کرده است. این دو بخش برای رویارویی با چالش خای جدید کامپیوترها و انتقال اطلاعات بسیار اهمیت دارد و موجب شکوفایی هوش مصنوعی، سرویس‌های ابری، به وجود آمدن تلفن‌های همراه هوشمند و دیگر فناوری‌ها مانند خودروهای خودران شده است.
 
به‌ این‌ ترتیب می‌توان همکاری این دو شرکت بسیار پیشرفته را به‌عنوان گامی بزرگ در جهت تحولات فناوری دنیای حاضر در بسیاری از زمینه‌ها از قبیل ابرکامپیوترها دانست.
 
کد مطلب: 55927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام