۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱

خرید کنسول و بازی مطمئن کارکرده از دیوار

یکی از مزایای خرید کنسول دست دوم، دسترسی به طیف وسیعی از بازی‌هاست؛ خصوصا اگر یک نسل قبل‌تر را تهیه کنید.
خرید کنسول و بازی مطمئن کارکرده از دیوار
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



بیشترین مخاطبان بازی‌های کامپیوتری نوجوانان و جوانان هستند و خرید کنسول‌های گران قیمت برای بیشتر افرادی که در این بازه‌ی سنی قرار دارند، کمی سخت است.
اگر تنوع طلب باشید و بخواهید بازی‌های مختلفی را تجربه کنید، هزینه‌های زیادی برای خرید کنسول و بازی‌های آنلاین به شما تحمیل می‌شوند. یک راه حل جایگزین برای کم کردن هزینه‌ها، خرید کنسول دست دوم است. اما خرید لوازم الکترونیکی دست دوم از هر نوعی که باشند وسواس خاصی می‌طلبد.
افراد زیادی هستند که در لحظه‌ای هیجانی تصمیم به خرید کنسول گرفته‌اند و شاید در مدت یک سال ده بار هم از آن استفاده نکرده‌اند. اول تصمیم بگیرید که شما یکی از آنها نیستید و دوم از این فرصت بهره ببرید تا بتوانید کنسول بازی دست دوم سالم و با قیمت اقتصادی‌تری تهیه کنید.

اولین مزیت کنسول دست دوم، بازی‌های بیشتر
 یکی از مزایای خرید کنسول دست دوم، دسترسی به طیف وسیعی از بازی‌هاست؛ خصوصا اگر یک نسل قبل‌تر را تهیه کنید.
مسلما کنسول قدیمی بازی‌های بیشتری از کنسول جدیدی که دو ماه از عرضه‌اش می گذرد، دارد. شما با این تصمیم کنسول و بازی‌هایی با قیمت معقول خواهید خرید، اما فراموش نکنید که شاید نتوانید بازی‌های آنلاین به روز را بازی کنید. یعنی در مواردی باید به جای بازی امسال سراغ بازی سال قبل بروید.
می‌توانید با کنسول نسل قبل مهارت خودتان را در بازی‌های ارتقا دهید و بعد سراغ کنسول جدید بروید تا شما هم مانند خیلی‌ها دچار تله‌ی خرید کنسول گران‌ قیمت و استفاده نکردن از آن نشوید.

بازی دست دوم بخرم یا خیر؟
بازار خرید و فروش بازی‌های آنلاین و غیر آنلاین هم مانند بازار کنسول‌ها است.
بازار آنلاین را می‌توانید به صورت مستقیم با پرداخت از طریق کارت‌های بانکی بین‌المللی یا گیفت کارت تهیه کنید. این بازی‌ها حجم دستگاه شما را اشغال می‌کنند. اما بازی فیزیکی را می‌توانید به راحتی خرید و فروش کنید و دستگاه شما را نیز اشغال نمی‌کنند. اما فراموش نکنید که دیسک‌ها ممکن است خراب شوند. ممکن است بخاطر داغ بودن بازار یا خواندن چند نظر درباره‌ی یک بازی، برای خرید آن هزینه کنید، اما هیچ وقت آن بازی را به سرانجام نرسانید.

اگر از قبل کنسول و بازی دارید و می‌خواهید بازی‌های جدید را امتحان کنید، می‌توانید یک آگهی تعویض بازی روی سایت دیوار منتشر کنید. افراد دیگری هم هستند که می‌خواهند بازی‌های دیگر را تجربه کنند.
تعویض بازی با سایر گیمرها روش خوبی برای کم کردن هزینه‌ها خواهد بود. می‌دانیم که مشکلاتی مانند استفاده از کدهای یک بار مصرف بازی‌ها یا احتمال خراب بودن دیسک‌های بازی وجود دارند، اما می‌توانید با دقت در انتخاب و درخواست مهلت تست این مشکلات را کم کنید.
برای اینکه با قیمت‌ها آشنا شوید یک مثال می‌آوریم. قیمت بازی Marvel Super Heroes 2  Lego مخصوص PS4  در حال حاضر ۳۷۰ هزار تومان است، اما می‌توانید دست دوم آن را از دیوار با ۲۳۰ تومان یا کمتر بخرید.
بازی‌ها به خصوص بازی‌های PS4 قابل کپی کردن نیستند و این یکی از دلایل گران بودن آنهاست.

می‌خواهید کنسول دست دوم بخرید؟
با هم با مزایای خرید کنسول و بازی دست دوم آشنا شدیم، شاید تا اینجا متقاعد نشده باشید و هنوز هم فکر می‌کنید که خرید هر نوع وسیله‌ الکترونیکی از نوع دست دوم اشتباه است.
در واقع این ادعای نه چندان درست برای محصولات الکترونیکی قدیمی صدق می‌کرد. در حال حاضر شرکت‌های ارائه دهنده‌ی کنسول در رقابت هستند و سعی می‌کنند محصول با کیفیت‌تر و با گارانتی به بازار عرضه کنند. اما این نکته تضمین کننده‌ی کیفیت دستگاه نیست و شما باید سر دربیاورید که صاحب قبلی چطور از این دستگاه استفاده کرده است. در واقع باید در خرید و فروش کنسول بازی دقت لازم را داشته باشید.

از فروشنده درباره‌ی تعمیرات احتمالی سوال کنید. اگر به جواب‌های مورد نظرتان نرسیدید حتما کنسول را به متخصص نشان دهید. بعلاوه که باید نکات عمومی مانند توانایی اتصال از طریق wifi  و wireless، میزان رزولوشن، مقدار حافظه‌ی داخلی دستگاه (در سرعت اجرای بازی تاثیر دارد)، خنک کننده و ... را بررسی کنید.
دستگاه را برای تست به خانه بیاورید و پورت‌های ورودی و خروجی به خصوص پورت HDMI را چک کنید. سپس تمام دکمه‌های دستگاه و دسته‌ی بازی را فشار دهید تا مطمئن شوید که همه چیز کار می‌کند. توصیه می‌کنیم بعد از خرید بلافاصله کنسول را آپدیت کنید.

 
منبع  : ویرلن
 
کد مطلب: 55870
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام