۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۴

چطور گوشی اپل دست دوم مطمئن بخریم؟

مناسب‌ترین قیمت اپل در دیوار
چطور گوشی اپل دست دوم مطمئن بخریم؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------




فروشنده‌های شخصی لوازم دست دوم به دو دلیل کالای خود را می‌فروشند: دلیل اول نیاز به پول یا عدم نیاز به آن کالای خاص است؛ ‌اما دلیل دوم خلاص شدن از شر یک کالای معیوب است.
شما به عنوان خریدار باید با بررسی دقیق تلاش کنید تا محصول معیوبی نخرید. حتی اگر لازم باشد باید با یک کارشناس نیز مشورت کنید. این حساسیت در مورد وسایل الکترونیکی بیشتر نیز خواهد بود.
بیشتر ما هنگام خرید گوشی موبایل دست دوم بسیار  مردد هستیم و ترجیحا این کار را نمی‌کنیم. این تردید دقیقا ریشه در ناآگاهی ما از عیوب احتمالی دارد. با این متن از سایت دیوار همراه باشید تا شما را برای خریدی مطمئن همراهی کنیم.

از برندی معتبر خرید کنید
در بین گوشی‌های دست دوم بازار خرید گوشی موبایل اپل از آن جهت اولویت دارد که شرکت سازنده سعی در ارائه‌ی بهترین کیفیت داشته است. اپل کالایی با کیفیت و با عمر بالا تولید می‌کند. تعمیرکاران و مشتریان قدیمی اپل بیشتر با این کیفیت آشنایی دارند. اگر گوشی‌های آیفون را از ضربه و آب‌خوردگی دور نگه دارید، می‌توانید تا چند سال بدون مشکل از آنها استفاده کنید.

نکات قبل از خرید اپل دست دوم:

1 - قیمت نو را بررسی کنید. اولین قدم برای شما باید به دست آوردن قیمت گوشی نو از مدل مورد نظرتان با ظرفیت‌های متفاوت باشد. با این کار می‌توانید آگهی‌هایی با قیمت منصفانه را شناسایی کنید و گوشی کارکرده را گران نخرید.

2 - بدنه را ببنید. اگر اثری از خط و خش و ضرب دیدگی روی بدنه باشد، بستگی به میزان آسیب دیدگی حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد از قیمت کاسته می‌شود. همچنین باید قاب را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید سریال آن با کد روی جعبه‌ی گوشی یکی است و قاب تعویض نشده است. پورت شارژ و پیچ‌ها را دقیق‌تر نگاه کنید تا اثری از تعمییر و باز شدن پیچ‌ها روی آن‌ها نباشد. صفحه نمایش نباید در برخی نقاط پیکسل سوخته و یا تغییر رنگ داده داشته باشد.

3 - جعبه، شارژر، هدفون، کابل لایتنینگ، سوزن خروج سیم‌کارت و هر چیزی که بسته به مدل گوشی خریداری شده باید در جعبه باشد را چک کنید. مطمئن شوید که تجهیزات تقلبی نیستند. تفاوت قیمت تجهیزات اصلی و تقلبی بسیار زیاد است.

4 - تمامی عملکرد‌ها را تست کنید. دوربین (عکس و فیلم‌برداری)، میکروفن، فلش، دکمه‌های جانبی، اسپیکر، بلوتوث، wifi، شارژ شدن باطری، GPS، face id، touch id و... را یک به یک بررسی کنید. می‌توانید با مشورت با فروشنده از او زمان تست بخواهید. گوشی را به خانه بیاورید. اجازه دهید تا دشارژ شود و دوباره آن را شارژ کنید تا روشن شود. زمانی که گوشی روشن شد عملکر‌ها را از روی لیست بالا تست کنید.

5 - بررسی کیفیت تماس و آنتن‌دهی خود مرحله‌ای جداست. بیس باند به راحتی تعمیر نمی‌شود و ممکن است شما را دچار دردسر بزرگی کند. برای تست این کار مطمئن‌ترین روش بردن گوشی به جایی است که آنتن ندارد. زمانی که آنتن گوشی کاملا صفر شد به فضای آزاد برگردید. اگر بیس باند سالم باشد،‌ آنتن مجددا پر می‌شود و اگر خراب باشد گوشی شما از شبکه خارج می‌شود و نیاز به روشن و خاموش کردن گوشی دارید.

6 - بررسی هنوز تمام نشده است. بعد از انجام تمامی تست‌ها حالا به مرحله‌ی مهم می‌رسیم. حالا نوبت مشورت با کارشناس است. حتی اگر گوشی دست دوم اپل را از اعضای خانواده‌ی خود خریداری می‌کنید باید آن را به یک متخصص نشان دهید، زیرا احتمال دارد گوشی عیبی داشته باشد که فروشنده از آن باخبر نباشد.

7 - مطمئن شوید که فروشنده، اپل آی‌دی خود را از گوشی حذف و find my iphone ر ا خاموش کرده است. گوشی را به کامپیوتر وصل کنید و از عملکرد صحیح آیتونز و گوشی مطمئن شوید. برای اطمینان چند فایل بین گوشی و کامپیوتر منتقل کنید.
 
منبع  : ویرلن
 
 
کد مطلب: 55865
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام