۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴

نخستین چرخ هوشمند جهان ساخته شده با چاپگر سه‌بعدی + ویدیو

ایتنا - میشلن می‌گوید برای تولید آن از لاستیک‌های طبیعی، چوب بامبو، کاغذ، قوطی‌های کنسرو، قطعات الکترونیکی و زباله‌های بازیافتی استفاده کرده است.
نخستین چرخ هوشمند جهان ساخته شده با چاپگر سه‌بعدی + ویدیو

شرکت «میشلن» از بزرگترین تولیدکنندگان چرخ‌ و لاستیک اتومبیل در جهان طی نمایشگاه Movin’On که این هفته در شهر مونترال کانادا برگزار شده بود از مدل مفهومی محصول جدید خود با نام «ویژن» رونمایی کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از فوربز، این محصول در اصل یک چرخ و لاستیک یکپارچه محسوب می‌شود و به گفته میشلن سیستم مذکور بدون هوا کار می‌کند، قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، قابلیت شارژ دارد، متناسب با نیاز کاربران تغییر حالت می‌دهد و به صورت ارگانیک تولید شده است.

این چرخ سازگار با محیط زیست ساخته شده است و شرکت میشلن می‌گوید برای تولید آن از لاستیک‌های طبیعی، چوب بامبو، کاغذ، قوطی‌های کنسرو، قطعات الکترونیکی و زباله‌های بازیافتی به همراه علف خشک، خرده‌های لاستیک، فلزات استفاده شده، پارچه، مقوا، شیره نیشکر و ... استفاده کرده است.

طراحی این چرخ به گونه‌ای است که ب صورت بهینه قُطر آن کمتر شده است و این اتفاق باعث می‌شود بخش لاستیکی آن در مقابل ضربات احتمالی در جاده مقاومت بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه «ویژن» به صورت یکپارچه ساخته شده است و برای استفاده از آن نیاز نیست در محفظه داخلی لاستیک هوا وارد شود، میشلن معماری پیچیده‌ای را در قسمت داخلی آن مورد استفاده قرار داده است تا ضمن افزایش امنیت خودرو، نیازی به تنظیم باد لاستیک‌ها وجود نداشته باشد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که برای «ویژن» در نظر گرفته شده این است که قابلیت شارژ دارد و شرکت میشلن در این خصوص توضیح داده است که چرخ جدید با شرایط جاده، وضعیت آب و هوایی و سبک رانندگی کاربر خود را سازگار می‌کند. بر این اساس راننده با رفتن به ایستگاه‌های میشلن می‌تواند پس از چند دقیقه توقف به کمک چاپگر سه‌بعدی وضعیت چرخ‌های اتومبیل خود را برای ورود به منطقه کوهستانی یا زمین‌های برفی آماده کند.

در اینجا تصویر ویدیویی مربوط به نخستین چرخ هوشمند جهان منتشر شده است که می‌توانید آن را مشاهده کنید.
 

 
 



 
کد مطلب: 55855
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام