کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خرید و فروش آپارتمان در غرب و شرق: پونک و تهرانپارس

12 اسفند 1397 ساعت 10:39

سامانه کیلید جزو کامل‎ترین سایت‎ها در زمینه مسکن در شهر تهران و ایران است که با به‎روزرسانی مداوم اطلاعات مسکن و قیمت‎های روز را در اختیار کاربران خود قرار می‎دهد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



شرق یا غرب؟ انگار برای خرید یا اجاره خانه در تهران این دو منطقه بیشتر از بقیه طرفدار دارند و شاید شما را یاد نبردهای همیشگی قدرت‎های سیاسی غرب و شرق در جهان بیاندازند!
در این مطلب قصد داریم دو محله محبوب خرید و فروش خانه در شرق و غرب تهران یعنی تهرانپارس و پونک را با هم بررسی کنیم و به وضعیت خرید و اجاره خانه در این دو محله نگاهی بیاندازیم.
 

محله پونک


حالا به غرب تهران می‎رویم یعنی محله پونک که یکی از محبوب‎ترین محله‎های غرب پایتخت برای سکونت محسوب می‎شود. این محله در مجاورت مراکز خرید واقع شده است و ساکنین آن به راحتی به نواحی مختلف تهران دسترسی دارند. از نظر جغرافیایی پونک در شمال غرب تهران و در ناحیه 3 شهرداری منطقه 5 است.

نام این محله از کوچه‎هایی به اسم پونه گرفته شده است که در قدیم در کنار رودخانه‎ای به همین نام بودند. به گفته نویسندگان ویژه نامه صد سالگی شهرداری تهران مهاجرانی از خراسان با شغل اصلی باغبانی ساکنان قدیمی پونک محسوب می‎شدند.
طبق روایتی دیگر در این منطقه روستایی به اسم پوئینک وجود داشته است که با گذشت زمان و در زبان عامیانه به آن پونک گفته‎اند و این نام به دنبال گسترش این منطقه روی آن مانده است.
از عوامل مهمی که روی تصمیم افراد برای اجاره خانه یا خرید آن تاثیر می‎گذارد دسترسی به نقاط مهم شهر است پونک از این نظر یکی از بهترین محله‎های تهران است و همین قضیه باعث شده است خرید خانه در پونک با استقبال زیادی روبه‌رو شود.

مردم پونک از شرق به جنت‎ آباد، از غرب به دره پونک، از سمت شمال به حصارک و از طرف جنوب به باغ فیض دسترسی دارند. از طرفی بزرگراه‎هایی مانند حکیم، اشرفی اصفهانی، نیایش و همت از این منطقه عبور می‎کنند.
سطح قیمت ملک در این محله از تهران متوسط رو به بالا است و برای خرید خانه در پونک باید از متری 6 میلیون و پانصد هزار تومان تا 9 میلیون تومان هزینه کنید. 
اجاره خانه در پونک رو به افزایش است چون میانگین جمعیت پونک فقط در حدود 22 هزار نفر است و موج روز افزون سکونت در تهران باعث شده است افراد زیادی دنبال اجاره خانه در این محله باشند.
 

محله تهرانپارس


شمال شرق تهران و در محدوده منطقه 4 شهرداری پایتخت ایران کوی بزرگی به اسم تهرانپارس واقع شده است. این محله که آن را باید از قدیمی‎ترین محلات تهران بدانیم به علت نزدیکی به نواحی مانند سرخه حصار، پارک ملی خجیر و جنگل‎های لویزان آب و هوای دلنشینی دارد. براساس تقسیم‎بندی شهرداری تهران این محله دارای دو قسمت تهرانپارس غربی و شرقی است.
 
برای افرادی که قصد خرید خانه در تهرانپارس را دارند باید بگوییم قیمت خانه‎ها در منطقه غربی آن در مقایسه با تهرانپارس شرقی بالاتر است. در غرب تهرانپارس شهرک‎های مسکونی مانند شهرک امید، شهرک پارس و شهرک فرهنگیان دیده می‎شوند و علاوه بر آن بزرگراه‎هایی مانند رسالت، زین‎الدین و باقری از این منطقه عبور می‎کنند.
همانطور که باید حدس بزنید قیمت اجاره خانه در تهرانپارس بالا است و افرادی که جوان هستند به علت موقعیت تجاری تهرانپارس غربی و امکانات رفاهی متعدد آن از این قسمت از تهرانپارس خانه مورد نظر خود برای خرید یا اجاره خانه را انتخاب می‎کنند و تهرانپارس شرقی بیشتر انتخاب افراد مسن‎تر است که به دنبال آرامش بیشتر  می‎گردند.

عوامل مختلفی در بالا بودن قیمت خرید خانه در تهرانپارس نقش دارند از جمله: خیابان‎های وسیع و دسترسی ساده به ایستگاه مترو و BRT، بافت شهری که اکثرا از خانه‎ها و آپارتمان‎های نوساز تشکیل شده است و وجود مراکز خرید متعدد مانند مجتمع تجاری سپید، مجتمع تجاری و اداری پارسیان و مجتمع تجاری شاپرک.
همچنین تراکم بالای جمعیت (بیش از صد هزار نفر) روی قیمت خرید خانه در تهرانپارس تاثیر گذاشته است به نحوی که برای خرید ملک در این محله از تهران باید از متری 7 تا 15 میلیون تومان هزینه کنید.
 

چرا باید از سایت کیلید استفاده کنیم


افرادی که قصد خرید خانه در پونک و تهرانپارس یا اجاره خانه را دارند می‎توانند با مراجعه به سایت کیلید از خدمات ساده آن استفاده کنند.
محیط کاربری سایت بسیار ساده است و کاربران می‎توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه‎های معاملات املاک و یا دلال‎های مختلف به سادگی و تنها با جستجوی نام محله مورد نظر خود فهرستی از آپارتمان‎های گوناگون با هر محدوده قیمتی پیدا کنند و براساس آن انتخاب خود را انجام دهند.
سامانه کیلید جزو کامل‎ترین سایت‎ها در زمینه مسکن در شهر تهران و ایران است که با به‎روزرسانی مداوم اطلاعات مسکن و قیمت‎های روز را در اختیار کاربران خود قرار می‎دهد.
این سایت با طراحی بخشی به اسم سامانه مشاورین توانسته است به تمامی سوالات کاربران در مورد خرید و فروش خانه یا اجاره خانه پاسخ دهد.
فقط کافی است یک بار از سایت کیلید استفاده کنید تا کلیدی برای رفع نیازهای خرید خانه و اجاره آن به دست آورید!
 


کد مطلب: 55795

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55795/خرید-فروش-آپارتمان-غرب-شرق-پونک-تهرانپارس

ايتنا
  https://www.itna.ir