۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵

نسخه جدید SHAREit همراه با آسیب‌پذیری!

ایتنا - محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی آسیب پذیری جدیدی را در نسخه اندرویدی اپلیکیشن SHAREit دریافته و کشف کرده اند که به هکرها اجازه می‌دهد اطلاعات کاربران موردنظر را به سرقت ببرند.
نسخه جدید SHAREit  همراه با آسیب‌پذیری!


این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است، محققان متعددی با تحت بررسی قرار دادن موضوعات و موارد مختلف، به بررسی حفره‌های امنیتی موجود در اپلیکیشن های مختلف می‌پردازند و با آگاهی بخشیدن به کاربران، سعی دارند که آنها را در حفاظت از اطلاعات شخصی خود مطلع کرده و به شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌های مذکور نیز هشدار دهند که وضعیت امنیت سایبری خود و خدمات خود را بهبود بخشند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپلیکیشن کاربردی SHAREit که یکی از نرم افزارهای محبوب و کاربردی در جهان به شمار می‌رود، بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت هکرنیوز ، هم‌اکنون میزبان بالغ بر ۱.۵ میلیارد کاربر در جهان است که از دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل اندروید، آی‌اواس، ویندوز و مک قابلیت اتصال را دارد، به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های سنگین و با حجم بالا را که شامل فایل‌های موسیقی، فیلم، تصویر و اپلیکیشن می‌شود را به دوستان و کاربران خود که آنها نیز این برنامه را دارند، انتقال دهند.

حالا به تازگی محققان و پژوهشگران امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی جدیدی در نسخه اندرویدی اپلیکیشن SHAREit وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد به اطلاعات و داده‌های رد و بدل شده میان کاربران نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

نسخه اندرویدی این اپلیکیشن با در جای دادن بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر در جهان، حالا خطر و تهدید بزرگی برای کاربران اندرویدی این برنامه به شمار می‌رود چراکه ممکن است حجم زیادی از اطلاعات شخصی آنها به سرقت رفته و به طور کلی حریم خصوصی آنها نقض شود.

به گفته این محققان امنیتی، آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی مذکور از سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در این نسخه از اپلیکیشن وجود داشته است و به اعتقاد کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، این حفره امنیتی حریم خصوصی کاربران زیادی را نقض کرده است و اطلاعات آنها را به مخاطره انداخته است.
کد مطلب: 55787
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام