۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵

اپلیکیشن‌های آیفون که برای فیس‌بوک جاسوسی می‌کنند!

ایتنا - بررسی‌های یک مسئول محلی رگولاتوری در نیویورک نشان می‌دهد که حداقل ۱۱ برنامه آیفون بدون اجازه کاربران اطلاعات خصوصی و حساس کاربران را برای فیس بوک ارسال می کنند.
اپلیکیشن‌های آیفون که برای فیس‌بوک جاسوسی می‌کنند!


از جمله اطلاعاتی که توسط این برنامه ها سرقت شده و به دست فیس بوک می رسند، می توان به وزن، شاخص توده بدنی، چرخه قاعدگی بانوان، مصرف یا عدم مصرف الکل توسط افراد، نحوه مصرف غذا، وضعیت ضربان قلب، وضعیت فشار خون، میزان کالری سوزانده شده در حین انجام تمرینات ورزشی و حتی اطلاعات مربوط به فعالیت جنسی افراد اشاره کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، برخی برنامه های حفظ تناسب اندام و برنامه ریزی تمرینات ورزشی که برای آیفون طراحی شده اند از کاربران می خواهند تا این اطلاعات را وارد کنند تا از آنها برای دریافت توصیه های ورزشی و بهداشتی استفاده شود. اما این کار در عمل باعث نقض حریم شخصی افراد شده است.

مقامات محلی در نیویورک با ارسال نامه ای برای فیس بوک خواستار دریافت اطلاعاتی در این زمینه شده اند. اولین بار وال استریت ژورنال گزارشی را در این زمینه منتشر کرد و توجه مسئولان را به این موضوع جلب کرد. در این نامه از مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک خواسته شده تا هر چه سریع تر اطلاعات تمامی شرکت هایی که در سه سال اخیر از طریق طراحی چنین برنامه هایی اطلاعات خصوصی کاربران را سرقت کرده اند، اعلام کند.

اسامی این ۱۱ برنامه که برخی از آنها کماکان مشغول انجام فعالیت‌های غیرقانونی خود هستند، به شرح زیر است. اکثر این برنامه ها میلیون ها بار توسط کاربران بارگذاری شده اند:
Flo Period & Ovulation Tracker
Weight Loss Fitness by Verv
BetterMe: Weight Loss Workouts
Lose It!
GetFit: Home Fitness & Workout
Instant Heart Rate: HR Monitor
BetterMen: Fitness Trainer
Realtor.com Real Estate Search
Trulia Real Estate: Find Homes
Breethe: Sleep & Meditation
Glucose Buddy
در شرایطی که فیس بوک اعلام کرده موضوع را بررسی می‌کند، مقامات اروپایی نیز از بررسی مستقل آن خبر داده‌اند.
کد مطلب: 55785
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام