۱
plusresetminus
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۶

وب‌سایتی که از AI برای تولید چهره‌های افرادی استفاده می‌کند که وجود ندارند

ایتنا - وانگ درباره تاثیر اجتماعی این تکنولوژی گفت که هرچه مردم بیشتر از آن مطلع شوند بهتر می‌توانند خود را برای مواجهه با آن مهیا کنند.
وب‌سایتی که از AI برای تولید چهره‌های افرادی استفاده می‌کند که وجود ندارند

به کمک هوش مصنوعی، شما می‌توانید ویدئوی چهره‌های عمومی را به شکلی دستکاری کنید که هر چه شما می‌پسندید را بگویند – و یا اکنون تصاویری از چهره افرادی خلق کنید که اصلا وجود ندارند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، شما می‌توانید این را در وبسایتی به نام  thispersondoesnotexist.comمی‌توانید ببینید. این وب‌سایت از الگوریتمی برای تولید چهره یک فرد استفاده می‌کند، و تا حدود زیادی ظاهر این افراد به طرز هولناکی واقعی به نظر می‌رسد.
 
اگر دکمه ریفرش مرورگرتان را بزنید این الگوریتم یک چهره جدید تولید خواهد کرد. این افراد جدید هم وجود ندارند.
 
 

این وب‌سایت کاری از مهندس نرم‌افزار فیلیپ وانگ است، و از یک الگوریتم AI جدید به نام StyleGAN استفاده می‌کند که توسط پژوهشگران Nvidia تهیه و توسعه داده شد.
GAN یا «شبکه‌های مولد تخاصمی»، مفهومی در چارچوب یادگیری ماشین است که هدف آن تولید تصاویری است که از تصاویر واقعی قابل تمایز نباشند.
 
شما می‌توانید به GANها آموزش دهید که چهره انسانها، و همچنین اتاق خواب‌ها، خودروها و گربه‌ها، را به خاطر بسپارند، و البته تصاویری از آنها تولید کنند.
 
وانگ به مشبل گفت که این سایت را برای آگاهی‌آفرینی درباره این الگوریتم ساخته است، و چهره انسان‌ها را انتخاب کرده «به این خاطر که مغز ما به آن نوع از تصویر حساس است».
 
وی افزود که کرایه سرور ماهانه 150 دلار هزینه در بر دارد، چرا که وی برای اداره این وب‌سایت نیاز به توان گرافیکی بالایی دارد.
 
وانگ گفت: «من همچنین کارم را به عنوان یک برنامه کاری شخصی شروع کردم چرا که هیچکدام از دوستانم ظاهرا به این پدیده AI باور نداشتند، و من می‌خواستم آنها را قانع کنم».
«این تکان‌دهنده‌ترین ارائه‌ای بود که می‌توانستم برایشان ارسال کنم. من سپس آن را بر روی فیس‌بوک منتشر کردم و به این ترتیب بود که خبر آن به طرز وسیعی پخش شد».
وانگ درباره تاثیر اجتماعی این تکنولوژی گفت که هرچه مردم بیشتر از آن مطلع شوند بهتر می‌توانند خود را برای مواجهه با آن مهیا کنند.
 


به گفته وانگ، یک GAN به اندازه کافی قوی را می‌توان برای ایجاد تصویری از یکی از افراد دوست‌داشتنی استفاده کرد، که می‌تواند برای دستکاری استفاده شود. یا یک دیتاست به اندازه کافی بزرگ را می‌توان برای ایجاد انواع مختلفی از تصاویر واقعگرایانه، از نقطه صفر، استفاده نمود.
 
وانگ افزود: «به نظر من، با داشتن داده‌های کافی، یک [شبکه] عصبی به اندازه کافی بزرگ را می‌توان برای به واقعیت بدل کردن بسیاری از انواع سناریوها مورد استفاده قرار داد».
 
«ما هنوز کنترل خیلی خوبی بر رویاها نداریم، ولی من یک پروژه کوچک جانبی دارم که در آن می‌خواهم شانسم را برای کنترل رویاهای StyleGAN  با یک پاراگراف متنی امتحان کنم (من می‌خواهم مرد سالخورده‌ای را ببینم که عینک آفتابی و ریش دارد و پیراهن آبی به تن کرده است)».
 
در هر حال، AI فقط با تصاویر و ویدئو نیست که می‌تواند شما را فریب دهد. متن هم می‌تواند با هوش مصنوعی تولید شود، و آن هم به همین اندازه باورپذیر است.
 
 
کد مطلب: 55768
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام