کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوشی اندرویدی جدید نوکیا نه 2 تا، نه 3 تا، بلکه 5 دوربین دارد!

سايت خبری ايتنا , 17 اسفند 1397 ساعت 16:45

ایتنا - اما چه چیزی باعث می‌شود که پنج دوربین نوکیا 9 اهمیتی ویژه پیدا کنند؟ کارکرد این دوربین‌ها مانند دوربین‌های گلکسی S10 یا الجی V40 ThinQ نیست.


در کنگره جهانی موبایل 2019، نوکیا از Nokia 9 PureView رونمایی کرد؛ یک اسمارتفون اندرویدی پرچمدار با پنج دوربین عقب (چشمنتان درست می‌بیند، 5 تا!) که می‌تواند دیگر گوشی‌های دوربین‌محور را خجالتزده کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، استفاده از 5 دوربین عقب سبقتی فوق‌العاده از دیگر رقباست چرا که گوشی‌های دیگری مانند S10 و S10 پلاس تازه سه دوربینه شدن را شروع کرده‌اند.
 
ولی نوکیای قدیم(پیش از آنکه به مایکروسافت فروخته شود) به خاطر دوربین‌های فراتر از انتظارش جایگاهی افسانه‌ای داشت. این در DNAی این برند است که یک گوشی دوربینی باشد.
خاطره دوربین پیشرو 5 مگاپیکسلی نوکیا N95 و دوربین دیوانه‌وار 41 مگاپیکسلی PureView در نوکیا Lumia 1020 هنوز از اذهان پاک نشده است.
 
اما چه چیزی باعث می‌شود که پنج دوربین نوکیا 9 اهمیتی ویژه پیدا کنند؟ کارکرد این دوربین‌ها مانند دوربین‌های گلکسی S10 یا الجی V40 ThinQ نیست.
به جای استانداردی که به زودی رایج می‌شود و دربرگیرنده ترکیب دوربین‌های واید (عریض)، تله‌فوتو و فوق‌عریض است، چیدمان پنج دوربینه نوکیا 9 از دو سنسور تصویر رنگ 12 مگاپیکسلی و سه سنسور مونوکروماتیک 12 مگاپیکسلی تشکیل یافته که گشودگی دیافراگم هر یک از آنها f/1.8 است تا نور زیادی جذب کند.
 
وقتی شما دکمه شاتر را فشار می‌دهید،نوکیا 9 از هر پنج دوربینش عکس می‌گیرد و سپس آنها را ترکیب می‌کند تا یک عکس رزولوشن بالا حاصل شود.
 
نوکیا می‌گوید که نوکیا 9 می‌تواند با ترکیب اطلاعات جذب شده از دو دوربین رنگی با 3 دوربین مونوکروم 10 برابر نور بیشتر از سنسورهای دوربین تک‌رنگ در گوشی‌هایی مانند آیفون XS و پیکسل 3 جذب کند.در نتیجه، نوکیا می‌گوید که عکس‌های گرفته شده با این گوشی طبیعتا می‌توانند طیف دینامیک حتی بیشتری داشته باشند.
 


ولی عکس‌های دارای جزئیات بیشتر تنها نقطه قوت این سیستم پنج دوربینه نیستند. سنسورهای ترکیبی این دوربین‌ها می‌توانند نقشه‌های دارای رزولوشن فوق بالایی را ایجاد کنند، که تا 1200 لایه اطلاعات عمق پیدا می‌کند، تا به شکلی واقعگرایانه‌تر عمق میدان را شبیه‌سازی کند.
 
این عمق فوق‌العاده برای ایجاد عکس‌های پورتره خوش‌نماتر استفاده می‌شوند، و در آن کدرشدگی پس‌زمینه (بوکه) با دقت بیشتری شبیه عکس‌هایی خواهد بود که از یک DLSR یا یک دوربین بدون آینه به دست می‌آورید.
 
و اما سایر مشخصات نوکیا 9 نیز عبارتند از:
- نمایشگر 5.9 اینچی QHD+ pOLED
- تراشه کوالکام اسنپدراگون 845
- 6GB رم
- 128GB حافظه داخلی
- باتری 3,320 mAh
= شارژ بیسیم
- سنسور اثر انگشت درون نمایشگر
- مقاومت در برابر غبار و آب با استاندارد IP67
- بدون جک هدفون
- اندروید 9 پای استوک
 
قیمت این گوشی در اروپا 599 یورو و در آمریکا 699 دلار خواهد بود.
  


کد مطلب: 55764

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55764/گوشی-اندرویدی-جدید-نوکیا-نه-2-3-بلکه-5-دوربین

ايتنا
  https://www.itna.ir