۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱

رقابت تنگاتگ BMW و دایملر با اوبر برای تبدیل شدن به «آمازون دنیای حمل و نقل»

ایتنا - پارسال دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر گفت که می‌خواهد این اپ همه این کارها را بکند: رانندگی‌های انفرادی، همسفری‌ها، پیک ارسال غذا، دوچرخه‌های برقی، ای‌اسکوترها، خودروهای خودران، و حتی تاکسی‌های پرنده.
رقابت تنگاتگ BMW و دایملر با اوبر برای تبدیل شدن به «آمازون دنیای حمل و نقل»

دو خودروساز عمده جهان، قصد از اوبر اوبرتر شدن را دارند!
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، پارسال دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر گفت که می‌خواهد این اپ همه این کارها را بکند: رانندگی‌های انفرادی، همسفری‌ها، پیک ارسال غذا، دوچرخه‌های برقی، ای‌اسکوترها، خودروهای خودران، و حتی تاکسی‌های پرنده.
او می‌خواست که اوبر به «آمازون دنیای حمل و نقل تبدیل شود».
 
ولی اخیرا، شرکت‌های آلمانی دایملر(متعلق به مرسدس بنز) و BMW اعلام کردند که 1 میلیارد یورو (1.13 میلیارد دلار) برای ارائه بسیاری از سرویس‌های مزبور سرمایه‌گذاری می‌کنند.
 
بر اساس این طرح (که ابتدائا تمرکز آن بر اروپا خواهد بود، ولی ممکن است به سایر نقاط جهان نیز بسط پیدا کند)، این دو کمپانی سرویس‌های موجود و شرکت‌هایی که قابلیت‌های حمل و نقلی جدید را ارائه می‌کنند را ترکیب خواهند کرد.
 
این ابتکار بر پنج حوزه متمرکز خواهد بود:
 
Reach Now: که عبارت است از ترکیب کرایه دوچرخه و اسکوتر با سفرها با اتوبوس یا همسفری.
 
Park Now: این طرح به متصل کردن رانندگان به خدمات پارکینگ مربوط می‌شود، چه در گاراژها و چه در خیابان. شرکت‌هایی مانند Parkmobile Group (تحت مالکیت BMW) پرداخت‌های پارکینگ را وارد سیستم‌های اینفوتینمنت و اپ‌های موبایل می‌کنند.
 
Share Now: که ترکیبی از سرویس‌های اشتراک‌گذاری خودرو، از جمله Car2Go و DriveNow است، برای اینکه دیگر رانندگان وقتی از خودرویتان استفاده نمی‌کنید از آن استفاده کنند.
 
Charge Now: این کمپانی‌ها می‌خواهند خودروهای برقی را به شبکه «راهکارهای شارژینگ دیجیتال»، که دربرگیرنده 143000 ایستگاه شارژینگ در نقاط مختلف دنیاست، متصل کنند.
  

 
Free Now: این طرح نگاهی فراگیر از سوی BMW و دایملر است، که شامل ride-hailing، تاکسی‌ها، رانندگی خودروهای خصوصی، کرایه، ای‌اسکوترها می‌شود، که اساسا به معنای همه روش‌های ممکن برای رسیدن به مقصد می‌شود.
گزینه‌های ride-hailing شامل سیستم mytaxi (که متعلق به دایملر است)، Chauffeur Privé،  Clever Taxiو Beat  می‌شوند، که همه آنها گزینه‌های مختلفی را برای رفت و آمد در بخش‌های مختلف جهان در اختیار قرار می‌دهند، مانند mytaximatch، که افرادی که به سمت مکانی مشابه می‌روند را همسفر می‌کند. mytaxi تحت این شراکت جدید به  Free Now تغییر نام خواهد یافت.
 
BMW و دایملر می‌گویند که سرویس‌هایشان تحت این پنج شعبه در حال حاضر 60 میلیون مشتری را شامل می‌شوند. به نظر می‌رسد که اوبر رقیبی جدی پیدا کرده است.
 
 
کد مطلب: 55763
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام