۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

یادگیری عمیق به یک زبان برنامه نویسی جدید نیاز دارد

ایتنا- دانشمند ارشد هوش مصنوعی شرکت فیس‌بوک اعلام کرد: «یادگیری عمیق به احتمال زیاد به یک زبان برنامه نویسی جدید احتیاج خواهد داشت.»
یادگیری عمیق به یک زبان برنامه نویسی جدید نیاز دارد
یان لکان، مدیر بخش پژوهش هوش مصنوعی شرکت فیس‌بوک به تازگی اعلام کرد: «یادگیری عمیق برای این‌که بتواند پیشرفت کند و با سرعت بهتر و بیشتری پیشرفت کند، احتیاج به یک زبان برنامه نویسی جدید دارد.»
در حال بیشتر بیشتر پژوهش‌ها و کارها در زمینه یادگیری عمیق با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون انجام می‌شود
 
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ونچربیت، در حال حاضر مشخص نشده است که نیاز به یک زبان برنامه نویسی برای یادگیری عمیق، ضرورت داشته باشد ولی متخصصان و کارشناسان مختلفی در مورد لزوم یک زبان جدید صحبت کرده‌اند. لکان از دهه 1980 مشغول کار بر روی شبکه‌های عصبی است.
 
پروژه‌های مختلفی در گوگل، فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها وجود دارد که با تمرکز بر یادگیری عمیق در حال پیشرفت و انجام هستند که اکثریت قریب به اتفاق این پروژه‌ها از زبان پایتون استفاده می‌کنند.
پایتون در حال حاضر معروف‌ترین زبانی است که توسط توسعه دهندگان و در پروژه‌های یادگیری ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان، پایه و اساس چارچوب‌های “PyTorch” فیس‌بوک و “TensorFlow” گوگل است.
 

هوش مصنوعی بیش از 50 سال است که در حل رشد و پیشرفت است ولی امروز، بیشترین رشد را دارد و به لطف قدرت محاسبات و بهبود تراشه‌های کامپیوتری و سایر سخت‌‌افزارها، بهترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد. پروژه‌ها و برنامه‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، در حال رسیدن به تعالی و قرار گرفتن در اختیار کاربران هستند.
 
بهتر شدن سخت‌افزارها منجر به بهبود الگوریتم‌ها شده است و همین عامل به رشد کارایی کمک کرده است و به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال سخت‌افزار بهتر هستند.
وجود واحدهای پردازش تنسور “TPU”، واحد پردازش گرافیکی “GPU” و آرایه‌های دروازه‌ای قابل برنامه‌ریزی میدانی “FPGA”، همگی مرهون پیشرفت در حوزه‌های سخت‌افزاری است.
 
کد مطلب: 55749
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام