۱
plusresetminus
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱

به ناسا بپیوندید و به ماه و فراتر از آن بروید

ایتنا - بسیاری از دوستداران علم فضا، از اینکه قرار است انسان دوباره بر ماه قدم بگذارند، بسیار هیجان زده می‌شوند؛ در این میان، برخی می‌گویند سفر دوباره به ماه به معنای انجام همان کاری است که ۵۰ سال پیش انجام دادیم؛ اما چنین نیست.
به ناسا بپیوندید و به ماه و فراتر از آن بروید
به گزارش ایتنا به نقل از ozy، ناسا و شرکای صنعتی آن درنظر دارد با فناوری‌ها و سامانه‌های نوین به ماه باز گردند تا در سطح آن به کاوش بیشتری بپردازند؛ اما این بار که به ماه برویم، همانجا می‌مانیم!
 
گفتنی است در طی نیم قرن گذشته و از زمانی که انسان بر سطح ماه قدم نهاد، ناسا (از جمله بودجه و نیروی کاری آن)، فناوری و حوزه صنعتی، همگی دستخوش تغییرات بزرگی شده‌اند.
از سوی دیگر، محققان برای کاوش‌های بیشتر، به حضور مداوم و پایدار انسان فراتر از مدار زمین نیاز دارند. این کار با چیزی موسوم به Gateway یا دروازه شروع می‌شود. دروازه، یک ایستگاه چرخشی قمری است که برای حصول اطمینان از انتقال امن فضانوردان به سطح ماه و برگشت به زمین طراحی شده است.
 
«دروازه»، پایگاه اصلی برای نخستین سامانه فرود بر سطح ماه با قابلیت استفاده مجدد خواهد بود.
این امر، رویکردی پایدار است که زمینه‌ساز فرصت‌های تجاری بیشتری نیز می‌باشد (که البته برای کاوش‌های فضایی در بلندمدت، امری ضروری است). سرنشینان سفینه‌ها برای سفر به دروازه، از سامانه توانمند فضایی برای پرتاب موشک (SLS) و همینطور فضاپیمای Orion استفاده می‌کنند و می‌توانند به‌راحتی به زمین برگردند.
 
دانشمندان قصد دارند تا آنجا که ممکن است، این کار را سریع‌تر شروع کنند و به همین دلیل، از صنایع خصوصی و دیگر شرکای احتمالی نیز دعوت شده تا در هفته آینده در اداره مرکزی ناسا با یکدیگر ملاقات داشته باشند و درباره فرود انسان به سطح ماه، صحبت کنند.
 
 
در حال حاضر نه شرکت آمریکایی حاضر به همکاری در این زمینه شده‌اند و قرار است ابزارهای علمی و فناوری جدید را به سطح ماه ارسال کنند.
پس از انجام این خدمات، مأموریت بعدی شامل ساخت یک سامانه قابل اطمینان‌تر و با قابلیت استفاده مجدد برای فضانوردان خواهد بود. قرار است ارسال این محموله‌ها در همین ابتدای سال جاری میلادی صورت بگیرد و فرود بر سطح ماه نیز در پایان سال ۲۰۲۰ باشد.
 
گفتنی است ناسا به‌طور فعال، از ایده‌های نوآور و درخشان از سوی صنایع آمریکایی استقبال می‌کند. اگرچه ممکن است فرود نخستین انسان‌ها در ماه را ندیده باشم، اما شاید این بخت را داشته باشیم تا فرود بعدی انسان را در این شیء آسمانی به تماشا بنشینیم.
 
کد مطلب: 55731
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام