کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش یک زبان جدید در حین تماشای نتفلیکس به کمک یک افزونه

7 اسفند 1397 ساعت 17:49

ایتنا- به تازگی افزونه جدیدی برای مرورگر کروم عرضه شده است. این افزونه به گونه‌ای عمل می‌کند که می‌توانید به کمک آن در حین تماشای نتفلیکس، زبان جدیدی را یاد بگیرید.


یادگیری یک زبان جدید برای بسیاری از افراد یک کار بسیار جال و جذاب است، ولی شرکت در کلاس‌های زبان و گذراندن دوره‌های مربوطه برای بسیاری از افراد دشوار و برای بعضی دیگر کسل‌کننده است. گاهی می‌توان از طریق خواندن کتاب، زبان دیگری را آموخت ولی این کار هم ممکن است چندان جذاب نباشد.
کروم به تازگی به افزونه‌ای مجهز شده است که در صورتی که آن را نصب کنید می‌توانید به کمک آن زبان جدیدی را در حین تماشای نمایش مورد علاقه خود در نتفلیکس خواهید آموخت.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اوبرگیزمو، نحوه کارکرد این افزونه به شکلی است که وقتی کاربر مشغول تماشای نمایش است، این افزونه صحبت‌های موجود در نمایش را به زبانی ترجمه می‌کند که قصد دارید آن را بیاموزید.
این ترجمه به صورت زیرنویس در زیر نمایش دیده می‌شود. حتی می‌توانید کلمات را به زبان اصلی هم ترجمه کنید و ببینید که هر کلمه در زبانی که در حال یادگیری آن هستید، چه معنا و مفهومی دارد.
 
کاربران این حق را دارند که ترجمه ماشینی یا انسانی را انتخاب کنند و حتی اگر احساس کنند که گفت‌وگوها بسیار سریع است، در صورتی که تمایل داشته باشند می‌توانند کاری کنند که گفت‌وگوها و زیرنویس‌ها با سرعت کمتری پیش برود.
این افزونه به صورت کاملا هوشمند، کلماتی را که فکر می‌کند برای کاربری که در حال یادگیری زبان است مهم هستند، برجسته و هایلایت می‌کند.

 نتفلیکس

این افزونه همچنین می‌تواند کلماتی که پیچیده‌تر هستند و باید در تاریخ دیگری بیاموزید را کنار بگذارد.
این افزونه اساسا به مفهوم زبان و ساختار دستوری و گرامری آگاه است و کاربر را با کلمات جدید زیادی روبرو نمی‌کند که آموختن آن تعداد از کلمات برای کاربر دشوار باشد و کاربر با مشکل مواجه شود، و به همین خاطر بسیاری از تحلیلگران استفاده از این افزونه را مفید می‌دانند.
 
نام این افزونه، “LLN” است و از طریق فروشگاه وب کروم به صورت رایگان عرضه می‌شود.
می‌توانید این افزونه را از طریق لینک موجود نصب کنید و یک زبان جدید را یاد بگیرید.
 


کد مطلب: 55719

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55719/آموزش-یک-زبان-جدید-حین-تماشای-نتفلیکس-کمک-افزونه

ايتنا
  https://www.itna.ir