۰
plusresetminus
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴

اتهام جدید بر عیله فیس‌بوک

ایتنا - فرماندر نیویورک می‌گوید از روز جمعه به دو نهاد دولتی دستور داده تا در مورد میزان دسترسی فیس بوک به داده‌های خصوصی کاربران تحقیق کنند.
اتهام جدید بر عیله فیس‌بوک

دیروز خبری در برخی رسانه ها منتشر شد، دال بر اینکه فیس بوک از طریق اپلیکیشن تلفن همراه خود به داده‌های شخصی بیش از حد تصور در مورد هر کاربر دسترسی داشته است.

از جمله اطلاعاتی که از طریق اپ فیس بوک برای تلفن های همراه به دست فیس بوک افتاده می توان به اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی افراد و برخی اطلاعات حساس دیگر اشاره کرد که ناشی از استفاده کاربران از برنامه ها و اپلیکیشن های حفظ تناسب اندام و سلامتی است.

به گزارش ایتنا از مهر، فیس بوک نه تنها از طریق اپلیکیشن خود از کاربرانش اطلاعات جمع آوری می‌کند، بلکه از طریق دیگر برنامه های نصب شده بر روی گوشی ها نیز دست به چنین کاری می‌زند و این امر به منزله نقض صریح حریم شخصی است.

بر اساس گزارشی که اولین بار وال استریت ژورنال به چاپ رساند، فیس بوک اطلاعاتی را در مورد وزن، فشار خون و حتی وضعیت باروری و تخمک گذاری بانوان جمع آوری می کند. نکته نگران کننده این است که اگر کاربران از شناسه خود در فیس بوک برای استفاده از برنامه های ثالث استفاده نکنند، یا حتی در فیس بوک حساب کاربری نداشته باشند، باز هم ممکن است این شبکه اجتماعی بتواند داده های خصوصی و شخصی کاربران را جمع آوری کند.

فرماندار نیویورک این اقدامات فیس بوک را سواستفاده ظالمانه از حریم شخصی توصیف کرده و خواستار وضع قوانینی به منظور جلوگیری از تداوم این تخلفات شده است. فیس بوک در واکنش تنها اعلام کرده که با تحقیقات انجام شده در این زمینه همکاری می کند.
کد مطلب: 55718
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام