۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷

کشف حمله سیاسی هکرها به احزاب اروپا توسط مایکروسافت

ایتنا- شواهد به‌دست‌آمده نگرانی‌های مایکروسافت در رابطه با حملات سایبری به انتخابات پارلمانی اروپا توسط روسیه را بیش‌ازپیش کرد.
کشف حمله سیاسی هکرها به احزاب اروپا توسط مایکروسافت
شواهد به‌دست‌آمده نگرانی‌های مایکروسافت در رابطه با حملات سایبری به انتخابات پارلمانی اروپا توسط روسیه را بیش‌ازپیش کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی dw،مایکروسافت گروه هکرهای روس فنسی بر (Fancy Bear) را به راه‌اندازی سری جدیدی از حملات سایبری به مقامات اروپا متهم کرده است. لازم به ذکر است که امنیت سایبری یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های انتخابات پارلمانی اروپا در ماه می سال جاری میلادی است.
 
مایکروسافت در پستی که در روز چهارشنبه در وبلاگ خود منتشر کرده بود اخطار داد که هکرهایی تلاش کرده‌اند تا به ‌حساب‌های کاربری چند تن از مقامات اصلی پارلمان اروپا و سازمان‌های غیرانتفاعی را در اواخر سال 2018 رخنه کنند.

مایکروسافت

این غول فناوری اعلام کرد که حملاتی را شناسایی کرده است که حساب‌های کاربری 104 کارمند در شورای روابط خارجی آلمان و دفاتر اروپایی موسسه آسپن و صندوق مارشال آلمان مورد را هدف خود قرار داده‌اند.
مایکروسافت در ادامه افزود که مطمئن است که بسیاری از آن حملات که در بین ماه‌های سپتامبر تا دسامبر سال گذشته میلادی اتفاق افتاده بود، توسط گروهی به نام استرانتیوم (Strontium) که به فنسی بر نیز مشهور هستند طرح ریزی شده است.
 
این در حالی است که کشور روسیه پیش‌ از این به دخالت سایبری در انتخابات ریاست جمهوری دور گذشته ایالات‌ متحده که درنتیجه آن دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا برگزیده شد، متهم شده بود و البته شواهدی که به‌دست‌آمده بود نیز به‌نوعی تائید کننده این موضوع بود.
 
کد مطلب: 55692
برچسب ها: مایکروسافت هک
مرجع : www.dw.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام