کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی امکان مبارزه شرکت‌ها با حملات سایبری را فراهم می‌کند

6 اسفند 1397 ساعت 12:30

ایتنا- حملات سایبری به طور مداوم، راهکارهای امنیتی سنتی و قدیمی را شکست می‌دهند و پرواضح است که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، ایمن‌ترین و بهترین راه برای محصور کردن داده‌ها و حفاظت از شرکت است.


یادگیری نحوه ایجاد امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به حفاظت از شرکت‌ها و مشتریان آنها کمک کند. با توجه به جهان امروز که حملات سایبری به شکلی بی‌امان به شرکت‌ها و کسب و کارها هجوم می‌برند.
لازم است که شرکت‌ها رویه‌ای را اتخا کنند که بتوانند به واسطه آن از کسب و کار خود محافظت نمایند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، دو مسیر هوشمندانه برای مقابله با این‌گونه حملات است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، فرناندو میامی، متخصص حوزه امنیتی با 25 سال تجربه در زمینه سازمان‌های دولتی و خصوصی در ایالات متحده و سایر کشورهای جهان بر این باور است که مقدار اطلاعاتی که ما باید از آن برای شناسایی تهدیدات، آسیب پذیری‌ها و حملات فعلی استفاده کنیم، به طور مداوم در حال رشد و افزایش است.
 
هوش مصنوعی می‌تواند با هوشمندی خود تهدیدات را شناسایی و روش مقابله با آنها را مشخص نماید.
بسیاری از سازمان‌هایی که ادعا می‌کردند به لحاظ امنیتی، قوی هستند، هک شدند و اطلاعات مهم و اساسی آنها به سرقت رفت و شرکت‌هایی که از روش‌های امنیتی هوشمند استفاده کرده بودند، در پیاده‌سازی سیستم امنیتی خود موفق بودند.

 هوش مصنوعی و حمله سایبری

تکنیک‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی و روش‌های آماری در پیدا کردن جزئیات و یا مجموعه خاصی از مسائل، دقیق هستند. سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، تهدیدات را شناسایی کنند.
اقدامات شرکت‌ها در حوزه مدیریت ریسک تا حدود زیادی به مدل‌سازی تهدیدات و ارزیابی آنها بستگی دارد. مسئله اساسی بسیاری از شرکت‌ها این است که سطح ریسک خود را نمی‌دانند.
 
مدارک و شواهد نشان می‌دهد که سازمان‌هایی که مدیریت ریسک را انجام می‌دهند، شاهد بازگشت قابل توجه سرمایه خود هستند.
سازمان‌های بالغ سعی می‌کنند که ریسک‌های امنیتی را شناسایی کنند و آن را به سطح قابل قبول برسانند. برای مقابله با این مشکلات باید سیستم هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شود که ریسک آن متناسب با ریسک سازمان باشد.
 


کد مطلب: 55689

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55689/هوش-مصنوعی-امکان-مبارزه-شرکت-ها-حملات-سایبری-فراهم-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir