۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲

امکان دسترسی به فایل‌های لینوکس از طریق ویندوز 10 ممکن می‌شود

اطلاعیه جدید لینوکس حاکی از آن است که کاربران این سیستم‌عامل به‌زودی می‌توانند از به‌طور مستقیم از طریق ویندوز به فایل‌های لینوکس دسترسی داشته باشند.
امکان دسترسی به فایل‌های لینوکس از طریق ویندوز 10 ممکن می‌شود
اطلاعیه جدید لینوکس حاکی از آن است که کاربران این سیستم عامل به‌زودی می‌توانند از به‌طور مستقیم از طریق ویندوز به فایل‌های لینوکس دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، لینوکس تائید کرده است که نسخه بعدی ویندوز 10 که در ماه آوریل عرضه خواهد شد به کاربران اجازه خواهد داد تا از طریق مرورگر فایل به فایل‌های لینوکس خود دسترسی داشته باشند و آن‌ها را با استفاده از خط فرمان ویرایش کنند.
 
گزارشی که در رابطه با این قابلیت جدید عرضه شده است اعلام کرده است که: «در گذشته ساخت و تغییر فایل‌های لینوکس از ویندوز به از دست دادن فایل‌ها یا فساد اطلاعات منجر می‌شد. ممکن کردن این امر به میزان زیادی درخواست شده بود و البته پیش‌بینی هم شده بود. با افتخار اعلام می‌کنیم که شما هم‌اکنون می‌توانید به‌راحتی از ویندوز به فایل‌های درون لینوکس خود دسترسی داشته باشید.»
لینوکس و ویندوز

شما می‌توانید از طریق باکس لینوکس در ویندوز عبارت explorer.exe را تایپ کنید و در آنجا پنجره‌ای به نام ویندوز فایل اکسپلورر باز می‌شود که شما را به فایل‌های لینوکس می‌رساند.
این پست اضافه کرده است که: «این امر شامل عملیاتی نظیر: درگ کردن فایل‌ها به لوکیشن دیگر، کپی و پیست و حتی سناریوهای جذابی نظیر استفاده از منوی محتوا برای باز کردن VSCode در یک دایرکتوری WSL می‌شود.»

شما همچنین می‌توانید به لطف اضافه شدن سرور فایل پروتکل 9P  که با ویندوز مانند یک کلاینت رفتار می‌کند، از Powershell هم به فایل‌های لینوکس خود دسترسی داشته باشید.
 
مایکروسافت این روزها برخلاف انتقادات سابق در استقبال از لینوکس موفقیت زیادی به دست آورده است و بسیاری از توزیع‌کنندگان اصلی لینوکس هم‌اکنون برای دانلود از مایکروسافت استور آماده هستند.
این توزیع‌کننده‌ها رابط کاربری ندارند اما برای کدنویس‌ها بسیار ضروری هستند زیرا اجرای کدی که در لینوکس نوشته‌ شده است را بدون بازنویسی زیاد در ویندوز ممکن می‌سازند.
 
کد مطلب: 55679
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام