کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل چگونه اخبار دروغین را مسدود می‌کند

سايت خبری ايتنا , 4 اسفند 1397 ساعت 7:12

ایتنا- گوگل در طی هفته گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ اقدام‌های خود برای مبارزه با اخبار جعلی انتشار داده شده در این پلتفرم را با جزئیات فراوان افشا کرد.


گوگل در طی هفته گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ اقدام‌های خود برای مبارزه با اخبار جعلی انتشار داده شده در این پلتفرم را با جزئیات فراوان افشا کرد.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget،کمپانی گوگل نیز مانند بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین دیگر از شر اخبار جعلی در امان نیست.
البته این کمپانی قدم‌های مؤثری را برای مبارزه با این مشکل برداشته است که از آن‌ها می‌توان به همکاری با شبکه‌های بررسی واقعیت و عرضه Google News Initiative 300 دلاری اشاره کرد.

اقدامات گوگل در زمینهٔ مبارزه با این اخبار به سه بخش عمده کیفیت، محتوا و عاملان مخرب تقسیم‌بندی شده است. برای مثال گوگل در بخش کیفیت، الگوریتم‌های رتبه دهی را به‌گونه‌ای ساخته است که محتوا را بدون انعکاس نقطه‌نظرهای ایدئولوژیکی افراد سازنده آن سازمان‌دهی کنند.
گوگل همچنین اقدامات 20 ساله خود را در جهت مبارزه با اسپم را اعلام کرده است و نحوه استفاده از این تجربه برای مبارزه با تولیدکنندگان محتوایی که برای دیده شدن بیشتر سعی در دور زدن سیستم‌های رتبه‌بندی دارند را نیز شرح داده است.

 

مقابله گوگل با اخبار جعلی

البته گوگل برنامه‌های آینده خود را نیز در این رابطه اظهار کرده است و ادعا کرده که سواد رسانه‌ای بهبود یافته در مبارزه با اخبار جعلی بسیار مهم است.
با این‌ حال هیچ‌کدام از این برنامه‌های گوگل به‌صورت مخفیانه اجرا نشده است و اطلاعات آن‌ها در منابع مختلفی موجود است اما گرد هم آوری تمامی این تلاش‌ها و ارائه آن‌ها به افراد فعال در زمینهٔ امنیت رسانه را می‌توان اقدام شایسته گوگل در این رابطه به شمار آورد.
 
گوگل در طی ماه گذشته تائید کرد که برای کاهش ترویج فیلم‌ها و اخبار جعلی در یوتیوب سیستم‌های هوش مصنوعی خود را تغییر می‌دهد. محققان این روزها افزایش طرفداران ایده صاف بودن زمین را در نتیجه ویدیوهای طرفداران این تئوری می‌دانند که با بازدید زیاد در فهرست برترین ویدیوهای یوتیوب قرارگرفته و عده زیادی آن‌ها را مشاهده کرده‌اند.
  


کد مطلب: 55678

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55678/گوگل-چگونه-اخبار-دروغین-مسدود-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir