۰
plusresetminus
جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵

چین به دنبال ساخت مزرعه خورشیدی در فضا

ایتنا- چین قصد دارد تا با ساخت یک ایستگاه قدرت فضایی و ارسال آن به مدار زمین، انرژی خورشیدی موجود در فضا را به الکتریسیته تبدیل کند.
چین به دنبال ساخت مزرعه خورشیدی در فضا
چین قصد دارد تا با ساخت یک ایستگاه قدرت فضایی و ارسال آن به مدار زمین، انرژی خورشیدی موجود در فضا را به الکتریسیته تبدیل کند.

به گزارش ایتنا از وب سایت خبری تحلیلی Engadget، استفاده بشر از انرژی بسیار زیاد است و ازآنجایی‌که پنل‌های خورشیدی در تولید الکتریسیته بسیار موفق بوده‌اند، دانشمندان از مدت‌ها ایده فرضیه جمع‌آوری انرژی از فضا را داده بودند.
در این میان کشور چین اعلام کرده است که قرار است به‌زودی اولین ایستگاه قدرت میان ستاره‌ای برای جذب انرژی خورشیدی را ساخته و آن را به فاصله 36000 کیلومتری از سطح زمین ارسال کند.

محققان چینی قد دارد تا ایستگاه‌های قدرت میان ستاره‌ای ویژه و کوچکی را تا سال‌های 2021 الی 2025 طراحی کرده و به استراتوسفر بفرستند. همچنین این محققان قصد دارد تا سطح این ایستگاه را تا سال 2030 به مگاوات و در سال 2050 به گیگاوات برسانند.

















این مزرعه‌های خورشیدی فضایی بدون تداخل اتمسفری یا از دست دادن نور خورشید در طی شب می‌توانند منبعی بسیار غنی از انرژی خورشیدی را برای این کشور فراهم بیاورند.
شرکت فناوری فضایی آکادمی چین در این رابطه ادعا کرده است که این سازه می‌تواند به‌صورت قابل‌اعتماد در 99 درصد مواقع و با شش برابر شدت به جمع‌آوری انرژی بپردازد.

طرح پیشنهادی چین شامل تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته در فضا است که این کار با کمک امواج ماکروویو و لیزر سپس تغذیه به شبکه زمینی انجام می‌شود.
لبته چالش‌های زیادی در این رابطه وجود دارد و برای مثال یکی از آن‌ها وزن بسیار بالای این نیروگاه فضایی است که ارسال آن به فضا را بسیار سخت می‌کند.

با این‌ حال امیدهای زیادی در رابطه با این پروژه وجود دارد و تلاش‌های شگفت‌انگیزی در رابطه با ساخت آن انجام شده است.
 
کد مطلب: 55677
برچسب ها: برق چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام