۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶

گزارش‌های تند پارلمان انگلیس علیه فیس‌بوک

ایتنا -بررسی اسناد فیس‌بوک که سال گذشته به دست پارلمان انگلیس افتاده، مشکلات جدی برای این شبکه اجتماعی ایجاد کرده و موجب انتشار گزارشی تند بر علیه آن شده است.
گزارش‌های تند پارلمان انگلیس علیه فیس‌بوک


کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش پارلمان انگلیس  گزارشی را در مورد فیس بوک تهیه کرده که نشان می‌دهد پلیس نمی‌تواند به این شرکت در زمینه نگهداری و نقل وانتقال داده‌های کاربران اعتماد کند و اصولا فیس بوک به شکلی عمدی و آگاهانه حریم شخصی کاربران خود را نقض می‌کند. 

در ادامه گزارش، زاکربرگ به رفتاری ریاکارانه متهم شده است؛ زیرا وی علیرغم طرح ادعای احترام برای حریم شخصی کاربران، درعمل اهمیتی برای این موضوع قائل نیست و حامی انتقال اطلاعات خصوصی کاربران به شرکت‌های ثالث برای کسب درآمد است.

به گزارش ایتنا از فارس، اسناد مورد استناد برای تهیه گزارش مجلس انگلیس، از طریق یک شرکت نرم افزاری ثالث تهیه شده و حاوی ایمیل‌های داخلی کارکنان و مدیران فیس بوک است. پارلمان انگلیس می‌گوید این ایمیل‌ها بخش کوچکی از کل ماجراست ولی به خوبی نشان می‌دهد که فیس بوک چگونه از اطلاعات خصوصی افراد سواستفاده می‌کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک نباید امکان پیدا کنند در دنیای آنلاین مانند گانگسترهای دیجیتال رفتار کرده و خودشان را مافق قانون بدانند. این گزارش ممکن است زمینه ساز برخوردهای قضایی و قانونی جدی با فیس‌بوک شود.
کد مطلب: 55666
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام