۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸
با پیشی گرفتن از سان فرانسیسکو

نیویورک صدرنشین شهرهای تکنولوژی‌ شد

ایتنا - به طور سنتی، شهرهای سیلیکون ولی همچون سان فرانسیسکو به عنوان کانون‌های اصلی جذب و آموزش استعدادهای حوزه تکنولوژی شناخته می‌شدند، ولی اخیرا برتری آنها به چالش کشیده شده و دیگر کانون‌های جدید تکنولوژی در این رده‌بندی‌ها خود را بالا کشیده‌اند.
نیویورک صدرنشین شهرهای تکنولوژی‌ شد
 
گزارش منتشر شده شرکت کارگزاری مستغلات Savills نشان می‌دهد که شهر نیویورک در رده نخست شاخص جهانی شهرهای برتر تکنولوژی، بالاتر از سان فرانسیسکو و لندن، قرار گرفته است. آمستردام و بوستون از جمع 5 شهر برتر خارج شدند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از سیودایو، این شرکت گفته است که نیویورک، بر مبنای حجم بالای سرمایه خطرپذیر در دسترس برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژی، طیف وسیع نیروی کار موجود و فرصت‌های پرشمار در دسترس، جایگاه نخست را در میان 30 شهر از آن خود کرد. در این گزارش 100 معیار لحاظ شده است.
 
این گزارش همچنین به این جمع‌بندی رسیده که شهرهای چینی به سرعت در حال رشد در این رده‌بندی هستند، که علت آن نقش گسترده آنها دسترسی بالا به سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سرویس‌های قابل تحرک ارائه شده است.
Savills متوجه شده است که پکن در سه سال اخیر به طور متوسط 34 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خطرپذیر به ثبت رسانده که بیش از نیویورک و سان فرانسیسکو است.
 
توانایی جذب استعداد نقشی کلیدی در ارتقاء رتبه نیویورک به رده نخست در این رده‌بندی داشته است و تنها چند ماه پس از آن رخ می‌دهد که آمازون از تصمیم خود برای قرار دادن آن به عنوان یکی از دفاتر مرکزی آینده‌اش(HQ2)، علاوه بر آرلینگتون کانتی و ویرجینیای شمالی، خبر داده است.
 


در این زمان، آمازون اعلام کرد که دسترسی یافتن به نیروی کار تحصیل‌کرده نقشی کلیدی در تصمیمش داشته است، و Savills می‌گوید که تصمیم آمازون برای انتخاب این شهر «اتفاقی نبوده است.»
 
به طور سنتی، شهرهای سیلیکون ولی همچون سان فرانسیسکو به عنوان کانون‌های اصلی جذب و آموزش استعدادهای حوزه تکنولوژی شناخته می‌شدند، ولی اخیرا برتری آنها به چالش کشیده شده و دیگر کانون‌های جدید تکنولوژی در این رده‌بندی‌ها خود را بالا کشیده‌اند.
اپل اخیرا شهر آستین در تگزاس را به عنوان پردیس جدید خود انتخاب کرد، و همچنین اعلام کرد که می‌خواهد کار را به پیتزبورگ، نیویورک و بولدر کولورادو بسط دهد.
 
ارتش آمریکا در تابستان گذشته اعلام کرد که می‌خواهد یک مرکز توسعه تکنولوژی در آستین بسازد، تصمیمی که ممکن است چالشی عمده بر سر راه تداوم سلطه «ساحل غربی» آمریکا در این حوزه باشد.
 
هزینه‌های پایین‌تر زندگی و دستمزدهای رقابتی‌تر خارج از مراکز سنتی تکنولوژی در این شیفت نقش‌آفرین بوده است.
شهرهای دیگر در حال رشد شامل آتلانتا، بالتیمور، بولدر و دنور، فونیکس و شیکاگو هستند.
 
کد مطلب: 55611
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام