کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نسل بعدی IT چه شکلی خواهد بود؟

4 اسفند 1397 ساعت 11:35

ایتنا - در طی پنج سال آینده روند پیوسته حرکت به سمت مدل سرویس‌محور ادامه خواهد یافت.


از وقتی که مدیران دیجیتال‌محور بازارهای کاملا جدیدی را ایجاد نموده یا به تملک در آوردند تلاطمی در کسب و کارها ایجاد شده است.
بنا بر اعلام Forrester، در گزارشش با عنوان «آینده IT در سال 2019»، شرکت‌ها، به خاطر تشدید رقابت، به طرز فزاینده‌ای به دنبال ایجاد نقشی بزرگ‌تر و ایجاد ابتکارات تکنولوژی بر مبنای مطالبات مشتریان هستند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، IT نسل آینده نیازمند روی کار آمدن نوع جدیدی از مدیران اجرائی است. Forrester پیش‌بینی کرده که، با توجه به افزایش تسلط مدیران کسب و کارها در حوزه تکنولوژی، مدیران اجرائی دیگر ارزش IT را به بودجه‌شان محدود نخواهند کرد.
IT نیازمند منابع مالی انعطاف‌پذیرتری با چرخه‌های بودجه‌بندی بیشتر و مرورهای سه‌ماهه (حداقل) نیز خواهد بود، تا در صورت نیاز تغییرات و تعدیلاتی در روندها صورت پذیرد.
 
به عنوان بخشی از این تحول، مدیران ارشد اطلاع‌رسانی(CIOها) وارد نقش‌های تلاطم‌سازی و تخیل‌پردازی خواهند شد. به نظر می‌رسد که از CIOهای فعلی حداکثر یکی از هر پنج نفر منطبق با مطالبات نوظهور برای این نقش باشد.
 
روند عصر مدرن حکم می‌کند که همه شرکت‌ها یک شرکت تکنولوژی باشند. درست است؟
تلاطمات بازار سبب شده تا کسب و کارها توجه بیشتری به تکنولوژی داشته باشند. مدیران ارشد شرکت‌ها همخوانی بیشتری با روندهای تکنولوژی دارند، و مدیران تکنولوژی را مامور تبدیل نمودن IT به یک مرکز منفعت‌زایی می‌کنند که مطالبات مشتریان محور نوآوری‌ها را شکل می‌دهد.
 


برخلاف تکنولوژی مصرفی، تکنولوژی بیزینس ریسک‌گریزتر و سرعت تغییرات در آن کمتر است. مصرف‌کنندگان مداما به دنبال جدیدترین‌ها و بهترین‌ها هستند، ولی کسب و کارها ناچار به سرمایه‌گذاری‌های سنجیده هستند، و آنالیز ریسک را بر روی آنچه در یک دور تعهد سه، پنج و هفت ساله رخ خواهد داد انجام می‌دهند.
 
آرون لوی، مدیرعامل Box، می‌گوید: «اکثریت عمده رایانش و داده‌ها در دنیا همچنان، از جنبه شرکتی، عمدتا در محیط‌های درون-سازمانی است. ما همچنان در حال طی روندی مداوم برای انتقال اطلاعات، نرم‌افزارها، سیستم‌های بیشتری به ابر و انتقال به این مدل مبتنی بر سرویس‌ها هستیم.»
در طی پنج سال آینده روند پیوسته حرکت به سمت مدل سرویس‌محور ادامه خواهد یافت.
 
سرعت نسبتا پایین این تغییرات قابل درک است. به گفته لوی، تنها در طرف دو سه سال اخیر بوده که شرکت‌ها به انتقال عملیات‌ها و سرویس‌های دارای وظایف حساس به ابر از خود رغبت نشان داده‌اند.
 
با این حال، بزرگ‌ترین شیفت در سیستم‌های پشتیبانی(بک آفیس) رخ داده، جایی که شرکت‌ها با ده‌ها فروشنده خدمات تکنولوژی، به جای معدود شرکت بزرگ تکنولوژی مانند اوراکل و مایکروسافت که سابقا شاخصه عملیات‌های تکنولوژی به شمار می‌رفتند، سر و کار دارند.
 


کد مطلب: 55609

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55609/نسل-بعدی-it-شکلی-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir