۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۳

پیک استفاده از اینترنت در کشور ۴ برابر شد

ایتنا - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت:پیک استفاده از اینترنت کشور درریکسال اخیر از حدود یک ترابیت به ۴ ترابیت برثانیه رسیده است.
پیک استفاده از اینترنت در کشور ۴ برابر شد

صادق عباسی شاهکوه با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت زمانی پایدار خواهد بود و با اطمینان خاطر به کار خود ادامه خواهد داد که دیدگاه مشتری گرایی، ایجاد شبکه پر ظرفیت و با کیفیت در همه لایه های زیرساخت ارتباطی کشور رسوخ کند، ادامه داد: برای آنکه شرکت ارتباطات زیرساخت بهترین خدمات را ارائه دهد باید به خواسته ها و نیازهای مشتریان توجه کنیم و شبکه‌ای ایجاد کنیم که برای مشتریان ظرفیت بهتر و هم کیفیت بهتر ایجاد کند.

وی گفت: هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات شبکه زیرساخت کشور است که متشکل از لایه فیبرنوری ۷۰ هزار کیلومتری است که روی آن یک شبکه انتقال ایجاد شده و به حدود ۲۵۰ نقطه سرویس دهی می‌کند. روی این شبکه، یک شبکه IP داخلی است که در ۱۰۵ نقطه سرویس می‌دهد.

به گزارش ایتنا از مهر،‌ مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: ما موظف هستیم که شبکه را به بهترین کیفیت نگهداری کنیم و در قسمتی که بخش خصوصی فعال است، به رقابت نپردازیم و تنها به توسعه و ارائه خدمات به بخش خصوصی اقدام کنیم.

عباسی شاهکوه گفت: در یکسال گذشته ظرفیت شبکه انتقال کشور بیش از ۲ برابر و ظرفیت شبکه IP داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است. از نظر پایداری شبکه نیز شاهد تغییرات عمده‌ای بوده‌ایم و پیک استفاده از اینترنت کشور از حدود کمتر از یک ترابیت برثانیه به بالای ۴.۱ ترابیت برثانیه رسیده و این شبکه به خوبی توانسته به کاربران سرویس بهتری ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: در بحث شبکه داخلی و اهداف شبکه ملی اطلاعات نیز ما در IXP (مرکز تبادل اطلاعات) حدود ۴ برابر رشد داشتیم. همچنین ظرفیت ترانزیت پهنای باند که در آبان سال گذشته ۲۵۰ گیگابیت برثانیه بود، هم اکنون به ۵۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده و تا پایان سال به یک ترابیت برثانیه می‌رسد.
کد مطلب: 55582
برچسب ها: اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام